- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Ciocolata si inghetata – sau cand ruda saraca prinde curaj

24 Jul, 14:30 • Redactia DailyBusiness

Ciocolata si inghetata: cele doua delicii, ca sa vorbim ca in reclame, sunt mai degraba doua afaceri complementare pentru un producator cu destul capital sa le sustina (vezi cazul Nestle, de exemplu).

De fapt, pana acum, as fi zis ca inghetata e un fel de inlocuitor mai istet al ciocolatei (ambele stau la rece, dar doar inghetata te racoreste), care isi joaca rolul pe timp de vara. In restul anului, e un fel de ruda saraca de care uita toata lumea. O fi amuzant cornetul de napolitana sau batul de plastic cu crema tinuta la gheata, dar daca se face frig, e cam sinistru. Poate fi cel mai dulce, aromat, si colorat lucru din lume, dar mai bine topesti o tableta de ciocolata, fara sa fie nevoie sa dardai.

Un sfert de an si trece si caldura: lucru reflectat de altfel, pana acum, si in afacerile de care vorbeam. Daca anul trecut piata romaneasca de ciocolata se ridica la aproximativ 186 mil. euro, din care 100 mil. reprezentau doar tabletele, vanzarile de inghetata ajungeau cam pe la 45-50 de mil. Adica cam tot un „sfert” din ciocolata.

Totusi, anul acesta ruda saraca a cam parvenit: daca piata de inghetata anunta sa se dubleze, ritmul de crestere pentru ciocolata probabil nu va depasi nivelul de crestere de anul trecut (respectiv de circa 23%). Iar tabletele de ciocolata vor fi doar cu cativa pasi in fata inghetatei.

Sigur, ma pot insela, ritmul se poate modifica si pentru ciocolata anul acesta. Dar totusi, conditiile meteorologice nu prea au cum sa determine cresteri spectaculoase de consum. Daca succesul rudei neglijate a depins in mare parte de „codurile” de diferite culori, consumul de tablete va trebui sa astepte alte evenimente neobisnuite.

Poate un exces de oboseala crunta la nivel de natiune: atunci vor creste probabil peste masura vanzarile de ciocolata cu concentratie mare de cacao.

Urmărește Daily Business pe Google News