Un blog de politician costa in jur de 1500 de lei.
Din cind in cind auzim ca inca un politician si-a facut blog. La inceput mai timizi, apoi tot mai curajosi, politicienii se arunca cu nume si poze in spatiul virtual si il gestioneaza cum pot mai bine.
Cu ce costuri? Sa facem un calcul, pentru a vedea cit plateste un politician pentru prezenta sa pe internet.
Pentru achizitionarea domeniului preturile variaza intre 120 si 150 lei, in functie de furnizor. Pentru spatiul de gazduire costurile se ridica la minim 30 lei. Crearea paginii costa intre 350 si 700 lei. Pentru continut – foto: minim 350 lei si text: circa 700 lei pe luna.
In total, costul prezentei pe internet poate varia intre 1500 si 1700 lei, in functie de furnizorii alesi, de talentul creatorilor de continut si de ambitia politicianului de a se vedea bine.
Desigur, exista si varianta virtual gratuita in care politicianul apeleaza la paginile de blogging dedicate tuturor, si se foloseste de pozele personale si de talentul la scris propriu. Aceasta varianta are insa dezavantajul ca va oferi cititorilor o adresa oarecare iar posesorului un prilej prelungit de munca in plus in fiecare zi.
Care sint avantajele blogului? In primul rind ii asigura „umanizarea” in fata unui public tinar la care e destul de dificil sa ajungi altfel. In al doilea rind este o prezenta necesara prin prisma lui „Daca il ai nu conteaza prea tare, dar daca nu il ai e de rau!”
Merita, oare? As spune hotarit ca da, judecind dupa numarul foarte mare de comentarii la mesajele publicate de politicienii-bloggeri. In mod evident le asigura o platforma de comunicare si o legatura cu un public pentru care ziarele si show-urile TV nu mai conteaza. Din perspectiva asta as spune chiar ca sumele sint mult prea mici, cu conditia sa fie bine cheltuite si blogul sa nu fie lasat in paragina dupa alegeri.
Gabriel Ferugean, Manager BiG Media Relatii Publice