- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Conferintele de specialitate – pro sau contra?

13 Dec, 19:02 • Redactia DailyBusiness

Spuneam in postul anterior ca o mare parte din munca unui om de PR consta in a invata constant, in sensul de a se perfectiona si de a fi la curent cu evolutia domeniului sau de activitate.
Ok, cum faci asta? Probabil ca solutia care pare cel mai la indemana oricui (si care, ca bonus, iti da si posibilitatea de a arata ca esti interesat de evolutia pietei!) este de a participa la evenimentele de profil, care sunt din ce in ce ma numeroase in ultima vreme si care – citeam intr-un articol recent – vor fi din ce in ce mai multe de acum incolo.
Toti facem asta, mergem la diverse evenimente, pe de o parte ca sa aflam noutati din piata iar pe de alta parte (care se poate sa fie chiar mai importanta pentru unii) pentru networking.
Personal, am participat la trei astfel de evenimente in ultima perioada. Si raspunsul meu la intrebarea de mai sus este – in lumina experientei mele recente – cumva impartit intre cele doua variante.

Pro

Pentru ca, cel putin atunci cand esti la inceput, afli destul de multe lucruri legate de jucatorii din piata si de tendintele domeniului. Atunci cand totul este nou este o metoda foarte buna de a asimila repede multe informatii.
In plus, capeti intr-un fel si incredere in fortele proprii, pentru ca iti dai seama ca lucrurile nu sunt chiar atat de complicate pe cat ti se pareau (poate) imediat dupa inceperea unei cariere in domeniu.
Ai sansa sa afli (si sa „furi” cate ceva) din experientele celor care sunt deja consacrati si considerati adevarate autoritati in domeniu.
Pentru networking – deloc de neglijat. Cunosti jucatori din piata, clienti, concurenta si iti faci relatii si contacte ce te vor ajuta in realizarea jobului.

Contra

Pentru ca afli noutati doar in masura in care nu participi la mai multe intr-un interval de timp destul de scurt, pentru ca altfel „noile tendinte” sunt tot aceleasi si inevitabil asculti cam acelasi tip de discurs (aici intervine experienta mea recenta).
Pentru ca de multe ori „autoritatile in domeniu” nu iti dezvaluie nici un secret (si pleci dezamagit pentru ca asta asteptai din prezentarile pompoase ale evenimentelor!) ci iti povestesc ore in sir despre lucruri pe care le stiai deja de pe bancile facultatii sau din experienta de zi de la birou.
Ca o cireasa de pe tort, ti se mai poate intampla si in zilele noastre sa participi la evenimente la care sunt invitati vorbitori straini, in cadrul carora acestia din urma sa isi exprime – siguri ca astfel vor face impresie buna – mirarea si aprecierea legata de evolutia noastra, a romanilor. Lucru care impresiona acum 10 ani dar care in momentul de fata este total depasit si nu poate fi interpretat decat ca o jignire.
In cadrul uneia dintre cele 3 conferinte pe care le-am mentionat mai devreme vorbitorul strain a spus intregului auditoriu – crezand ca astfel va face o impresie foarte buna – ca in sfarsit nu iti mai poti da seama dupa imbracaminte ca suntem romani, ca ne-am europenizat si noi. Poate am eu o problema in sensul acesta, dar nu mi s-a parut un compliment in anul 2006.

In concluzie:

Conferintele de specialitate au si partile lor pozitive si cele negative. Nu le neg utilitatea, dar trebuie apreciate intotdeauna cu un ochi critic si nu trebuie luat totul de bun, fara o mini-analiza personala.
Participarea la astfel de evenimente este o problema de alegere personala, dar nu trebuie sa devina un scop in sine, pentru ca in acel caz se pierde intreaga sa utilitate.

In cele ce ma privesc, probabil ca voi mai participa la conferinte si seminarii de acest gen, pentru unele dintre ele voi opta eu iar altele vor fi „mandatory” data fiind natura job-ului meu.
Sper insa ca in 2007 sa aflu lucruri noi si interesante intr-o proportie mai mare.

Urmărește Daily Business pe Google News