- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Construiesti si te misti usor

30 Nov, 13:20 • Redactia DailyBusiness

Pasajul de la Baneasa e criticat pentru mai multe defecte, dar are o calitate esentiala.

S-a spus deja ca:

– Asfaltul e denivelat. (da, in Romania finisajele se fac adesea de mantuiala pentru ca, stim cu totii, „merge si asa”)
– Benzile sunt prea inguste (suntem celebri pentru ca autostrazile noastre sunt prea inguste inca din faza de proiect, deci ce pretentii sa ai de la un pasaj)
– Capace de canalizare nealiniate cu asfaltul (am progresat totusi, dupa ce o canalizare din pasajul de la Bascov-Pitesti a „inghitit” o roata a primei masini care a trecut pe acolo dupa inaugurarea de anul trecut)

Calitatea esentiala de care vorbeam la inceput este ca pasajul Baneasa probeaza ca in Romania au inceput sa fie executate proiecte de infrastructura. Ele nu mai raman doar pe hartie, asa cum eram obisnuiti. Da, merge greu, si da, nu arata chiar ca-n filme cand sunt gata. Dar am inceput sa avem exemple reale, nu povesti, care chiar fluidizeaza traficul: cele doua pasaje la care am facut referire (Baneasa si Bascov), centura Pitestiului, cei deja celebri 42 de kilometri de autostrada din Transilvania.

Da, toate astea sunt lucrari mult intarziate, care trebuiau facute de mult si nici macar acum nu si-au respectat termenul. Pasajul Baneasa a fost facut in 2 ani, desi in China astfel de lucrari se incadreaza probabil in maxim 6 luni. Dar sunt rezultate concrete si trebuie sa ne obisnuim sa apreciem rezultatul concret (bineinteles, supus criticii) versus vorba goala.

Personal, voi conditiona intotdeauna un eventual vot acordat lui Sorin Oprescu de inceperea proiectului autostrazii suspendate din Bucuresti – o idee care a strans voturi chiar daca este utopica. Cred ca este un lucru iresponsabil sa mai faci promisiuni in van pe subiectul infrastructurii si un politician nu mai poate sa spere vreodata la un vot daca nu indeplineste ce-a promis, fie ca e vorba de un sens giratoriu sau de ditamai autostrada.

Infrastructura este prioritatea zero a Romaniei si orice presedinte ar veni, oricate „gasti” ar aduce cu el la putere, trebuie sa construiasca autostrazi, pasaje, poduri si centuri ocolitoare. Restul, prin comparatie, conteaza prea putin, pentru ca, asa cum un videoclip se raspandeste „viral” pe Internet, la fel afacerile infloresc rapid cand poti sa te misti usor.

Urmărește Daily Business pe Google News