- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cui ii pasa de comertul online?

25 Jul, 10:45 • gecad.epayment

Suntem cu totii de acord ca magazinele online sunt o oportunitate de afaceri dar ne plangem ca volumele vehiculate sunt mult prea mici si dam industriei sanse mici de supravietuire.

De ce nu creste comertul electronic in Romania mai repede? „Romanii nu stiu sa foloseasca cardurile, nu au acces la internet, serviciile magazinelor lasa de dorit” – repetam cu totii aceleasi lucruri si este clar ca promotiile si proiectele de informare despre comertul online si despre platile pe Internet sunt motoarele care vor pune totul in miscare. Din pacate, in Romania, singurele eforturi de crestere a pietei vin din partea companiilor private, fie procesatoare de plati online, fie magazine online. Sprijinul statului lipseste cu mare desavarsire si in afara de Ghiseul Virtual care din cate stiu functioneaza in continuare numai pentru Bucuresti (de ce?) nu mai exista nici un proiect menit sa incurajeze comertul electronic. Asteptam cu foarte mare curiozitate rezultatele studiului proaspat comandat de MCTI prin care se doreste sa se evidentieze performantele si deficientele aplicatiilor de plata electronica a taxelor si impozitelor locale. Cu si mai mare interes asteptam deciziile legislative promise si speram ca nu vor repeta exemplul mult promisei strategii guvernamentale pentru comert electronic. O strategie minunata dar… inexistenta.

Nu asteptam para malaiata din partea guvernului, ci doar mai mult interes si intelegere pentru o industrie care poate creste economia si prin care companiile si produsele romanesti pot intra mult mai usor pe piata internationala. Avem nevoie de consistenta si coordonare, de reglementare a regulilor din piata, de sisteme de masurare clare si de obiective. Nu asteptam facilitati ci simplificarea birocratiei, organizare si sustinere.

Dumneavoastra ce credeti ca ar trebui si ce ati dori sa faca guvernul / ministerul? Daca va pasa de comertul online, spuneti ce ii lipseste.

Urmărește Daily Business pe Google News