- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cultura organizationala in companie

09 Jun, 10:57 • Redactia DailyBusiness

Fiecare companie, indiferent de marime si organigrama, prezinta o anumita cultura organizationala. Cultura organizationala face apel la felul de gandire comun al angajatilor unei companii, la valorile personale, normele scrise si nescrise, obiceiurile de tot felul: intalniri periodice in afara jobului, ritualuri si petreceri, limbaj etc.

Mai simplu, cultura organizationala se poate traduce in ceea ce spune un nou angajat : „Cum sunt lucrurile pe aici..” sau ” Ce se obisnuieste in companie…” etc.

Cunoasterea culturii organizationale determina si influenteaza felul in care o companie isi desfasoara activitatea, are implicatii in eficienta angajatilor, stresul sau degajarea acestora precum si asupra actiunilor managerului. Cultura organizationala nu se construieste de la o zi la alta, are nevoie de timp si de oameni, de aspiratii si valori, de vointa si persuasiune.

Aceasta cultura creste odata cu afacerea, se dezvolta treptat si se intareste in timp, iar cu cat este mai puternica cu atat angajatii se vor simti mai ancorati in valorile companiei si le va fi mult mai usor sa se identifice cu aceasta in vederea dezvoltarii unei afaceri de succes.

Interactiunea angajatilor companiei, stilul de conducere adoptat de manager, formalismul, organigrama, cunostintele, sistemele de valori etc. formeaza cultura organizationala, un mod de viata realizat in mod tacit sau nu, in functie de specificul fiecarei afaceri.

Managerul poate utiliza cultura organizationala drept instrument in vederea conducerii afacerii in directia dorita si stabilita prin intermediul obiectivelor setate pe termen mediu si lung. Odata cu dezvoltarea companiei implicarea managerului in toate deciziile va fi imposibila de-a dreptul, prin urmare acesta trebuie sa mizeze pe increderea in angajatii sai, aici intervine elementul de cultura organizationala…esential pentru luarea de decizii corecte.

Prin urmare, o cultura puternica va transforma compania intr-un mediu propice pentru realizarea activitatilor angajatilor sai si va reprezenta cel mai bun mod de rezolvare a problemelor la nivelul fiecarui angajat, permitand managerului sa implementeze strategia de business.

Importanta culturii organizationale trebuie definita si pentru companiile romanesti (pentru majoritatea din pacate), care nu au avut de-a face din totdeauna cu un mediu economic stabil si propulsator, in comparatie cu business-urile occidentale. E o diferenta majora in a-ti permite sa gandesti pe termen lung avand la baza valori puternice si o imagine consacrata si a incepe de la zero intreaga viziune, intr-un mediu nefavorabil si incarcat de conotatii politice mult prea evidente.

Poate e timpul ca noi, cei care dorim sa traim altfel sa schimbam ceva, sa punem mana intai pe personalitatea noastra si sa o modelam astfel incat viitoarea companie sa se dezvolte armonios si sanatos intr-un cadru cultural puternic si bazat pe valori impartasite.

Iulia VESA
Online Marketing Manager
Public Euroconsulting – Agentie de resurse umane si consultanta in marketing

Urmărește Daily Business pe Google News