Domnul prim-ministru Emil Boc a anuntat ca va introduce o masura de stimulare a business-ului si totodata de sprijinire a tinerilor intreprinzatori.
Astfel, tinerii vor putea sa infiinteze o microintreprindere cu un capital social de numai 10 lei, dar cu conditia sa restranga obiectul de activitate la maximum 5 servicii. Facilitatea face parte din noul program guvernamental anti-criza, prezentat de Mediafax.
Pana cand initiativa va deveni litera de lege, la infiintarea unei microintreprinderi se cere un capital social minim de 200 de lei, adica pretul unei perechi de blugi.
E clar ca masura nu va schimba nimic in mediul de business. Cine nu are bani sa isi cumpere blugi nici macar nu poate iesi afara din casa pe frigul asta, daramite sa se mai apuce si de afaceri.
Cu atat mai stranie este si restrictionarea obiectului de activitate. De parca tinerii care nu au 200 de lei in buzunar s-ar lacomi sa se extinda in operatiuni pe mai mult de 5 piete.
Il rugam pe domnul premier Boc sa fie mai selectiv atunci cand incearca sa-si construiasca o imagine de protector al mediului economic. Initiativele fara cap si fara coada aduc un deserviciu nu numai domniei sale. Ci si noua, jurnalistilor de business. Asaltati zilnic de numeroase informatii, nu avem suficient timp sa separam informatia pertinenta de promisiunile politicianiste.