Saptamana trecuta un retail important (cel mai important)IT&c a publicat saptamana trecuta raportul la un an de la lansarea programului de affiliate marketing (vorbesc ca sa intelegeti dvs – adica fara nume, ca nu e voie pe site:-).
Pe scurt, trec in revista si conditiile programului pentru cei care nu sunt familiarizati:
– Comerciantul cedeaza 3% din vanzarile generate de site-ul partener (acceptat in program)
– Perioada recurenta este de 30 de zile
– Criteriile de acceptare in program sunt lejere si practic accesibile tuturor site-urilor
Ce s-a intamplat in acest an:
– 4.000 de site-uri active (foarte mult dupa parerea mea), reflectand faptul ca multe site-uri au un stoc consistent de spatii libere
– 800 de milioane de afisari (in linii mari si calculat foarte brut, cam toti utilizatori de internet au vazut in medie reclama cam de 80 de ori). De tinut cont ca publisherii sunt direct interesati sa puna reclamele in pozitii bune.
– 1,7 milioane de click-uri (rata de click de 0,21% – oarecum mica, dar de asteptat in conditiile selectiei putin riguroase a site-urilor – oricum cred ca majoritatea advertiserilor au vazut si rate mai mici in campanii mult mai targetate si mai scumpe)
– CPC mediu de 0,06 USD (foarte bun pret din punctul de vedere al comerciantului); CPC-ul scade la 0,04 USD in cazul bannerelor grafice
– 1,5% rata de conversie (unici/comenzi)
Cum se vad cifrele din perspective unui advertiser:
– CPC este foarte foarte mic si reflecta destul de bine conditiile din piata, de aceea eu cred ca preturile practicate de retele pentru reclama on-line (CPC aprox 0,3 EUR) mai au loc sa scada si sigur nu isi vor reveni prea curand. Ca si paranteza, un publisher de content premium care acum un an nu voia sa auda de CPC sub 1 EUR, a trimis saptamana trecuta oferta de CPC la 0,35 EUR (la un volum usor peste 5.000 EUR).
– Cifrele de reach si acoperire sunt excelente
– Rata de conversie este buna avand in vedere gradul foarte redus de penetrare a comertului electronic
– Probabil CPC in cazul programului affiliate de care vorbim va creste pe masura ce revenirea economica se va vedea si in gospodarii (iar comertul electronic va continua sa castige teren) si asta va atrage tot mai multi publisheri (chiar mari) in program (sau in altele similare)
– Din punctul de vedere al comerciantului costul de 0,06 USD nu cuprinde costurile de implementare si mentenanta (care probabil nu au fost tocmai neglijabile)
Tot din punctul meu de vedere, retailerul care a facut asta merita toate felicitarile pentru program, cu atat mai mult cu cat a fost primul (sau printre primele), are anvergura destul de mare, a fost implementat bine si nu in ultimul rand, a avut rezultate bunicele.