- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cum platesc cumparatorii magazinelor online?

15 Jan, 15:07 • gecad.epayment

Am primit recent un raport referitor la piata de ecommerce a Statelor Unite. Clar, ei par mai interesati sa stie ce fac americanii cu banii decat noi, romanii.

Raportul spune asa: majoritatea cumparaturilor online sunt achitate cu carduri, de credit sau de debit. Majoritatea adica 82%.

Potrivit estimarilor GECAD ePayment, in magazinele romanesti online se foloseste cardul in proportie de aprox. 15%. La retailisti (cum ar fi eMag.ro, PCfun.ro,PCgarage.ro etc) chiar intr-o proportie si mai mica, adica pe la 5-6%.

Americanii mai folosesc platile prin email in proportie de 9%, cardurile prepaid (4%), cardurile cobranded (4%) si sistemul bill-me-later in proportie de 1%. Datele sunt valabile pentru 2008. Potrivit ultimului studiu Javelin Strategy and Research citat de eMarketer, volumul cumparaturilor achitate cu card de credit continua sa creasca, estimandu-se sa ajunga la 107 miliarde USD in 2013, de la 81 miliarde USD in 2008.

Pentru Romania nu exista date referitoare la ponderea pe care o au platile ramburs sau transferurile bancare, dar cert este ca la americani aceste metode de plata parca nici nu au fost inventate.

In Romania, s-au achizitionat anul trecut, cu cardul, bunuri si servicii in valoare de aproximativ 53 de milioane de euro. Daca aplicam regula de trei simpla la cele 15 procente estimate, ajungem la un volum total de 350 milioane euro venituri pentru magazinele online romanesti pe 2008. O fi bine?

Iuliana Butuc-Cerchez
Corporate Affairs Officer
GECAD Group

Urmărește Daily Business pe Google News