Am observat cu regret ca in Romania lipsa informatiei reprezinta in continuare principala cauza a scaderii vanzarilor in special in domeniul serviciilor.
Din pacate aceasta problema nu ocoleste nici domeniul turismului iar cand vine vorba de business travel informatia lipseste cu desavarsire.
Acestea fiind spuse am hotarat sa atrag atentia cu ajutorul unor intrebari asupra a ceea ce poate reprezenta optimizarea bugetului de travel.
Iata cateva directii in procesul de economisire prin standardizarea unui proces decizional:
directionarea costurilor – Compania ta lucreaza cu o singura agentie care are abilitatea de a obtine cele mai scazute preturi pentru bilete de avion si tarife corporative reduse?
abuzul de calatorii al angajatilor – Calatoriile angajatilor sunt justificate/necesare sau pot fi grupate, replanificate?
respectarea strategiei de travel – Ai verificat daca cei
responsabili de aprobarea bugetului de travel revizuie in mod
constant si aprofundat rapoartele de costuri sau le aproba
automat?
documente necesare – Sunt incluse anexe cu documentele
necesare pentru fiecare categorie de cheltuiala? Cerintele sunt
clare si cuprinzatoare?
raportarea cheltuielilor – Sunt prezentate rapoartele de
cheltuieli corecte si in timp util?
schimbarea claselor de servicii – Sunt clasele serviciilor aeriene stabilite?
Daca raspunsul la intrebarile de mai sus este DA, atunci inseamna ca sunteti pe calea cea buna.
Sursa informatiei aici