In vremuri incerte, in care economia se scalda in ape tulburi, omul de rand, clientul nostru cel de toate zilele, fie ca vorbim despre asigurari sau despre orice alt segment de business, cauta mai mult decat oricand siguranta si incredere. Siguranta si incredere tocmai pentru a contrabalansa factorii exteriori, de indoiala si suspiciune generalizata, care plutesc in aer.
Ultimele studii realizate de compania noastra releva faptul ca, acum, mai mult ca niciodata, romanii se intorc la vechile valori si la traditie. Intr-un fel sau altul, acestia, oameni obisnuiti dealtfel, s-au uitat cu sinceritate catre scara de valori personale, catre ceea ce conteaza cu adevarat in viata si s-au reintors catre baza piramidei nevoilor, mai exact catre familie, onestitate promisiunilor, responsabilitate si bun simt.
Tocmai de aceea, cand vine vorba de asigurari, un produs sau serviciu (oricum am prefera sa-l denumim), care in esenta sa necesita un grad ridicat de sofisticare si educare financiara, nivelul de incredere in companie si renumele acesteia trebuie sa fie la standarde inalte. Practic, cand vine vorba de asigurari, putem vorbi de o plata in avans a „ceva” ce nu este foarte bine conturat, de cele mai multe ori clientul nestiind la ce sa se astepte de la un produs de asigurari. Cumperi „o promisiune”, „acel ceva, alias asigurare”, deoarece esti precaut si responsabil, dar te rogi sa nu ti se intample niciodata….
La toate acestea se adauga lipsa de educatie si experienta romanilor cu produsele financiare si, in special, cu asigurarile. Astfel, este oarecum normal ca romanul sa fie sceptic cand vine vorba de asigurari, iar obisnuinta de a folosi produse de asigurari sa se formeze in timp. In plus, la toate acestea, colac peste pupaza, criza financiara a franat simtitor avantul pe care-l luase business-ul asigurarilor.
In alta ordine de idei, cand vine vorba de asigurari si criteriile de selectie a unei companii, in topul preferintelor romanilor se afla ACUM soliditatea companiei pe termen lung, fiind urmata apoi de raportul calitate – pret. Pe pozitia a treia in criteriile de alegere ale unui asigurator se afla traditia si respectarea promisiunilor. Astfel, vorba aia, viitorul suna bine… dar suna bine mai ales pentru companiile de asigurari care au crescut frumos, profitabil avand un portofoliu de produse echilibrat si sanatos.
Si asta deoarece…el, clientul nostru…a deschis ochii si acum se orienteaza catre un parteneriat de durata, alegandu-si asiguratorul din randul companiiilor solide, de incredere… la care stie ca poate apela la bine si la rau…