- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Cum sa te feresti si cum sa profiti de recesiune

04 Feb, 16:31 • Redactia DailyBusiness

Eventuala criza economica din SUA ar putea sau nu sa existe in viitor. Daca va exista, nu se va manifesta doar la nivelul pietei imobiliare sau al celei bancare, evident. Oriunde apare nevoia de consum si de schimb, vor fi afectate relatiile economice.

Lucrul acesta este ingrijorator dar poate fi si un prilej de intarire a business-urilor in anumite domenii, cel mai relevant exemplu fiind publicitatea online. Dupa cum observa vicepresedintele companiei nord americane Global Advertising Strategy, amenintarea recesiunii ar trebui sa ii determine pe managerii agentiilor de publicitate online sa isi revizuiasca comportamentul pe piata, sa isi evalueze serios sursele de formare a veniturilor si sa aiba curajul sa priveasca obiectiv directia urmata pana in prezent de propria afacere.

Daca firmele tind sa actioneze mai mult in functie de circumstante, si mai putin pe baza de profesionalism, fiind lipsite de o strategie clara si de un set de principii referitor la colaboratori (clienti si furnizori), lucrul acesta nu le va ajuta prea mult in caz de recesiune.

In schimb, o analiza serioasa a pozitiei firmei si intarirea relatiei cu finantatorii si clientii agentiei nu numai ca o va adaposti cel mai probabil in cazul unei caderi economice, dar o va si ajuta sa creasca pe termen lung, chiar in lipsa unei crize.

In ceea ce priveste conditiile actuale, este mai sigur ca acele contracte incheiate cu companii de servicii imobiliare sau cu societati bancare sa fie monitorizate mult mai atent si sa se evite incheierea de contracte pe termen (prea) lung.

In panica, oamenii (vorbind in particular despre manageri) tind sa arunce ceea ce li se pare de prisos si sa se fereasca de investitii suplimentare. Un jucator inteligent de pe piata va profita de panica generala si va culege roadele aruncate de altii.

Piata de publicitate online fiind una formata din firme mai degraba mici si in dezvoltare, este posibil sa vedem atat falimente, cat si cresteri spectaculoase, caracteristice unor antreprenori inteligenti, care stiu sa profite de situatii circumstantiale.

Urmărește Daily Business pe Google News