Pe vremea lui Ceausescu, circula o vorba: „Daca cumperi un lucru romanesc, prima oara trebuie sa-i faci o reparatie capitala”. Oare cum se traduce zicala asta in japoneza?
Dupa ce un program masiv de inlocuire a unor baterii de laptop-uri i-a afectat profitul, Sony a anuntat zilele astea ca un lot de circa 1 milion de camere digitale deja comercializate ar putea avea probleme cu display-ul.
Acelasi gen de probleme l-au mai avut in ultimul timp si alte companii precum Dell sau Apple.
Bine, Sony s-a oferit sa repare pe gratis toate camerele digitale care au dat chix in mainile utilizatorilor. Dar intrebarea este daca asta e de ajuns.
Si o alta intrebare, mai importanta: va deveni acest gen de gafe un fenomen?
E drept ca industria IT&C este probabil cea mai dinamica si cu cele mai dese inovatii tehnologice. Dar sa iesi pe piata cu productii-gigant de gadgeturi care incep sa crape dupa cateva saptamani doar din teama ca rivalii sa nu ti-o ia inainte cu vreo alta minune de prin laboratoarele lor, nu e deloc cea mai buna politica de marketing.
Nu de alta, dar daca molima s-ar intinde si in alte industrii, poate mai competitive decat IT&C-ul, ar incepe sa fie chiar amuzant. „Aduceti masina aceea la care vi s-au defectat franele in curba, v-o reparam pe gratis. Va ajutam chiar si sa iesiti din prapastie cu ea! Numai nu cumparati alta de la competitorul nostru…”