– Ce alte forme de relief mai intalnim in Sahara? – a fost ultima intrebare din „tirul” profesoarei de geografie.
– … hamade, am raspuns eu, dupa un timp scurt de gandire.
– Nota 10, a decis profesoara.
Daca nu as fi raspuns corect, probabil luam 9.
Au trecut peste 20 de ani de atunci si niciodata nu am mai avut nevoie sa stiu ce sunt hamadele. In scoala invatam multe lucruri care ulterior nu ne mai folosesc la nimic.
De bani avem nevoie tot timpul. La scoala nu invatam cum sa facem bani si nici macar cum sa ne protejam castigurile. Poate a venit timpul unei schimbari.
In anii ’90 s-au prabusit multe banci (Bancorex, Credit Bank, Bankcoop etc) si au fost lansate afaceri care au ruinat economiile multor naivi (Caritas, SAFI, FNI). Acestia mergeau si isi depuneau banii la aceste fonduri sperand sa se imbogateasca, dar pana la urma se trezeau cu economiile spulberate.
Criticam explozia creditelor din perioada de crestere economica 2004-2008. Acuzam bancile comerciale ca au fost prea largi la mana si BNR ca nu le-a stavilit elanul, dar prea putin transmitem mesajul „oameni buni, nu va mai imprumutati daca nu sunteti siguri ca veti putea sa dati banii inapoi si nu va uitati numai la dobanda cand alegeti creditul, ca daca valuta in care e acordat (de exemplu francul elevetian) creste, in final veti avea de pierdut”.
Sa nu-ti bati joc de rezultatul muncii tale e o invatatura care trebuie asimilata inca de la cele mai fragede varste. Initiativa Asociatiei Romane a Bancilor [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/educatie-financiara-in-scoli-ignoranta-dauneaza-grav-pietei-bancare-66301/]de introducere a educatiei financiare in scoli[/url] ar putea sa ii faca pe romanii viitorului mai precauti decat pe cei din prezent.