- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

De 2 lei campanie

27 Nov, 10:32 • vlad.merticaru

Spun ce am retinut din campania in derulare: Vanghelie garanteaza pentru Ecaterina Andronescu, Cristian Topescu e liberal, Romania va fi pe maini bune daca vine Gheorghe Udriste, iar Elena Udrea o sa faca spital si metrou. Deci ar fi vreo patru mesaje. Tot e ceva. Nu spun ca am fost neaparat atent la logoreea candidatilor scosi din jobenul partidelor in circul uninominalelor, dar, ca simplu cetatean, nu ai cum sa ratezi tristetea campaniei din acest an. N-am retinut mesaje adevarate, candidati cu forta de exprimare si de convingere, gesturi politice care sa te faca sa spui „ala e”.

Curajul, controversa, conflictul, ironia, povestea nu mai exista in discursul noii clase politice pe care ar trebui sa o votam. Afisele electorale ne prezinta oameni demni si coafati, seriosi, deplin constienti de responsabilitatea pozitiei pentru care se lupta. Un fake atat de evident incat aproape ca te gandesti ca totul e facut la „misto”, pentru ca altfel te insulta in mod direct, in felul in care ti se adreseaza.

Noul om politic este anacronic, bleg, sters si cu un discurs gandit parca in cercurile de pregatire politica pentru pionerii care vor sa se afirme inainte de a deveni utecisti, in fata profesorilor cu functii politice. Masinistii propagandei comuniste erau mai veseli, mai verosimili decat „maestrii” comunicarii care au lucrat in campania din acest an. Aproape ca-mi vine sa spun ca-i regret pe propagandisti, daca nu as uri din tot sufletul comunismul.

Nu-mi dau seama ce s-a intamplat in acest an cu comunicarea politica. Sa fi murit oare toti consultantii din tara asta? Sau o fi prea scumpi, iar candidatii si nu-si mai permit astfel de servicii. Desi, daca ma uit la Elena Udrea, cred ca are un ban strans la ciorap pentru un consultant mai „rasarit” care sa-i spuna ca, in cazul ei, nu prea „merge” ideea cu sapatul unei o statii de metrou in Drumul Taberei, decat daca poate vine Vadim la putere.

Inteleg ca mecanismul votului uninominal n-a mai generat in visteria partidelor fonduri ca in alti ani electorali. Poate ca sponsorii traditionali nu-si mai doresc sa sustina niste anonimi care nu le pot garanta celebrul „return on investment” dupa alegeri. Astfel si campania politica din acest an poate ca se confrunta cu o criza financiara. Cu toate acestea, nu inteleg ce legatura are aceasta situatie cu lipsa unui discurs politic viu, care sa anime electoratul si sa-l scoata din casa pentru vot.

Specialisti in comunicare gasesti peste tot, in piata sunt tone de agentii de consultanta si free lanceri care pot ajuta partidele sa gaseasca mesaje pertinente si cai mai eficiente prin care sa comunice cu electoratul. Totul este sa fii constient ca un serviciu de consultanta profesionista poate aduce o valoare adaugata uriasa pentru campanie si nu este o alta cheltuiala inutila pentru expunerea si credibilizarea candidatului.

Urmărește Daily Business pe Google News