Fortat sau nu de oamenii lui Traian Basescu sau de propriul faliment, cert este ca S.O. Vintu a vandut offshore-ul care controleaza Realitatea Media.
Avem, de astazi, un nou mogul de presa, Elan Schwartzenberg. Controleaza Realitatea TV, TMC TV, Realitatea FM si are actiuni la B1TV. De Voxnews nu se mai stie aproape nimic. Probabil echipa plecata din Antene pentru a relansa postul va ajunge, in cele din urma, la Realitatea.
De ce a cumparat Elan trustul Realitatea Media, un business in care profitul reprezinta o necunoscuta? Din raspunsurile date in conferinta de presa de ieri, omul de afaceri a dat de inteles ca este sigur ca afacerea are potential, motiv pentru care anunta investitii de 100 milioane de euro in tentativa de a construi un CNN romanesc.
Poate fi profitabila o televiziune de stiri? Cei de la Antena 3 spun ca sunt pe plus. Sa nu uitam ca Mircea Badea face profit doar cu o masa si un laptop. De ce n-ar face si Realitatea, mai cu seama ca 80% din productii sunt live, din studio, fara costuri suplimentare?
Principala sursa de finantare ar urma sa o reprezinte, bineinteles, publicitatea. Se vede, deja, o crestere pe acest segment. Odata inlaturata marca negativa „Vintu”, se spera ca volumul de publicitate va creste.
Va fi de ajuns publicitatea pentru a relansa business-ul Realitatea Media? Chiar daca a declarat ca nu are nicio treaba cu politica, Elan s-a gandit, cu siguranta, la veniturile din campania electorala de anul viitor.
Ultimul scrutin prezidential a demonstrat ca rezultatele alegerilor au ajuns sa se decida la televizor. Asa ca, fara a lua in calcul interese politice ale lui Ghita sau Elan, indiferent care sunt acestea, cert este ca anul electoral 2012 ar urma sa le aduca venituri importante.
Va fi de ajuns? Ramane de vazut. Daca nu ii va reusi „pariul”, Elan a declarat, foarte clar, ca este dispus sa vanda. Se va gasi, cu siguranta, un nou aspirant la statutul de mogul.