- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

De ce au succes tabloidele

13 Oct, 04:15 • Redactia DailyBusiness

Ne tot plangem ca tabloidele au mai mult succes decat publicatiile quality, dar refuzam sa vedem acele cauze ale femonenului care nu ne convin.

„Ziarul meu de business are 3.000 de cititori inteligenti si culti, tabloidul cutare are 300.000 de cititori prosti si inculti”. Cam asa se rezuma explicatia-scuza. Valabila nu numai la noi, ci oriunde in lume.

Cu totii stim ca [url=http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/]The Sun[/url], de exemplu, are un trafic mai mare decat [url=http://www.ft.com/home/uk]Financial Times[/url]. Daca intrebi de ce, raspunsurile se vor invarti in jurul explicatiei-scuza de mai sus.

Dar hai sa mai vedem o cauza, despre care nu prea se vorbeste: [b]tabloidele sunt mai bine scrise[/b]. Oricine le poate citi si intelege, astfel ca publicul lor este foarte larg.

Jurnalistii de la aceste publicatii au si norocul de a intervieva, de regula, vedete din lumea muzicii, cinematografiei sau sportului, oameni cu vocabular accesibil. Managerii din banci si multinationale, ori functionarii statului, prezenti in publicatiile economice sau politice, se exprima de multe ori in termeni specifici, straini vorbirii curente.

Dar asta nu e un motiv pentru noi, ziaristii care ne mandrim cu eticheta de „quality”, sa ne tratam cititorul cu „daca nu-ti convine du-te in alt parte”. Daca vrem sa promovam produsele in care credem, trebuie sa il atragem pe cititor, sa ne adaptam la stilul lui si nu sa asteptam sa se adapteze el la stilul nostru. Si pe cat posibil, sa traducem din „limba financiara” in limbajul obisnuit.

Asta nu numai pentru a scrie pe intelesul oamenilor simpli, ci si pentru a face comunicarea mai clara. Cata vreme tabloidele spun „saracie”, iar noi zicem „putere de cumparare scazuta”, sa nu avem pretentia de a fi preferati de cititor, pe care deja l-am stresat obligandu-l sa parcurga trei cuvinte in plus si astfel i-am mancat din timp.

Referitor la site-urile si ziarele de business, trebuie sa recunoastem ca acestea mai intampina un handicap: au ca subiect de baza banii, in timp ce tabloidele vorbesc in special despre sex (sau ma rog, dragoste). Iar fiintele bipede care populeaza planeta considera dragostea mai valoroasa decat banii si implicit ii acorda mai multa atentie. Asta desi dragostea e infinita si o are toata lumea, in timp ce masa monetara reprezinta o suma finita si foarte putini oameni au bani. Adica Bani.

Urmărește Daily Business pe Google News