De pe blogul lui Ioska aflam ca un politician isi sfatuieste mai tinerii colegi de partid sa refuze sa lucreze cu consultanti politici.
Probabil ca tot ce a inteles el din campanie a fost ca un consultant doar iti scrie niste discursuri si te invata niste smecherii cu care sa iei ochii electoratului.
Ce fac politicienii fara consultanti? Foarte bine, am putea spune: isi gindesc campanii lipsite de logica, isi creaza mesaje eliptice, stupide, lipsite de atractie pentru alegator si ii indeparteaza pe acestia prin opulenta, lipsa de adecvare si stridenta.
Iar cel mai bun exemplu este campania castigatoare din Bucuresti, unde am vazut cit e de bine cind candidatul asculta cu grija de sfaturile consilierului.
Concluzia? Marketingul politic e o treaba foarte serioasa. Cine vrea sa obtina rezultate bune trebuie sa apeleze la oameni care stiu ce si cum trebuie sa faca. Pentru ca nici un politician nu e dispus sa isi angajeze un contabil ca sa il apere in instanta, dar e gata oricind sa se lase pe mina oricui pentru a-i aduce mandatul mult visat.