Am analizat adesea avantajele publicitatii indoor pentru a convinge clientii sa investeasca in serviciile si produsele oferite de business-ul in care operez: indoor advertising.
Concluziile la care am ajuns si pe care le-am transmis mai apoi clientilor pot parea surprinzatoare, daca ne gandim la cat de mult se investeste in publicitatea traditionala.
Sunt unele compromisuri pe care publicitatea traditionala le face, -iar advertiserii s-au obisnuit sa le treaca cu vederea din inertie-, pe care insa publicitatea neconventionala le evita cu succes.
Orice campanie pe suport print de exemplu este mult mai costisitoare decat pe suporturi digitale. Mai mult, orice astfel de campanie este blocata pentru un timp indelungat care sa justifice investitia in productie si implementare. Publicitatea pe suport digital ofera flexibilitate, iar costurile de productie si implementare sunt zero.
Pe de alta parte, consumatorul a invatat sa reziste destul de bine in fata mesajelor care vin din toate mediile de publicitate traditionala. S-a obisnuit sa schimbe postul TV sau radio in pauzele publicitare, dau mai departe paginile de publicitate ale publicatiilor pe care le citesc, ignora pe cat e cu putinta panotajul stradal.
Ce se intampla insa cu publicitatea in mall-uri sau hypermarket-uri? De ce consumatorul nu ar mai opune rezistenta mesajelor publicitare? Raspunsul este natural. In confortul propriei case, la televizor, publicul nu este in dispozitia potrivita pentru a i se vinde ceva, dar cand se afla in postura de cumparator, lucrurile se schimba. El percepe reclama ca pe o informare care il ajuta in procesul de cumparare. Publicitatea nu mai este considerata intrusiva, ci este la ea acasa.
Cand vorbim despre bunuri de larg consum de exemplu, o campanie indoor pe suporturi digital frames are cateva avantaje evidente in fata general acceptatei publicitati traditionale.
In publicitatea traditionala, mesajul se difuzeaza. Reclamele TV sau radio transmit mesajul unui public cat mai mare si spera ca acesta sa ajunga la potentialii clienti. In publicitatea neconventionala, principiul este exact opus. Reclama indoor targeteaza, ajunge la publicul direct interesat sa cumpere si influenteaza decizia de cumparare.
Solutiile advertiserilor de a mentine atentia publicului chiar si atunci cand nu se afla in dispozitia de a cumpara au dus la reclamele de divertisment. Creativitatea poate atrage atentia publicului si duce la cresterea puterii brandului.
Totusi, impulsul final este in mana publicitatii indoor, iar eficienta se poate estima cu mai multa usurinta.