Probabil stiti deja ca DailyBusiness.ro a lansat un nou episod al seriei „Top 25 Cei mai influenti”, o lista a celor mai importante personalitati, de data aceasta din media romaneasca.
Ceea ce poate nu am spus inca foarte clar pentru toata lumea este raspunsul la intrebarea „de ce”. Ce ne-am propus cu aceste topuri? (anterior am publicat acelasi tip de liste pe domeniile online si advertising)
Raspunsul este simplu. Nu ne propunem sa ii enumeram, o data in plus, pe cei mai frumosi, cei mai vizibili sau iubiti de „publicul larg”. Suntem o publicatie de business si vrem sa ne informam cititorii pe ideea simpla, dar esentiala – cine face business-ul sa mearga in Romania? Cine sunt oamenii ale caror idei si decizii schimba, in timp, industria?
Ideea acestor topuri a aparut pe fondul lipsei cronice de informatii care in mod normal ar trebui sa fie publice in Romania. In media, de exemplu. A durat ani buni si eforturi din partea ONG-urilor, dublate de presiuni din partea CNA, ca sa aflam informatii de baza, precum cine sunt proprietarii unor mari televiziuni sau ziare. Dar situatia este generalizata in mai toate industriile, unde la varf actionarii sunt firme off-shore sau persoane interpuse, sau amandoua.
In plus, un top al celor mai influenti nu ii exclude pe cei care au pus bazele industriilor, indiferent cat de putin cunoscuti sunt, sau pe cei care au inovat sau au potentialul sa o faca de acum inainte.
Documentarea pentru a scoate la iveala, cat mai aproape de adevar, un top al celor mai influenti 25 de oameni nu este deloc simpla sau rapida. Se „sapa” pana la sursele cele mai relevante, se acceseaza baze de date din tara si din strainatate, se consulta specialisti pentru o vedere cat mai de ansamblu. Speram ca produsul „Top 25 Influentials”, dincolo de subiectivismul inerent oricarui top de acest gen (pe care ni-l asumam), aduce la un loc informatii utile si interesante.