Acum o saptamina, seful Ryanair, excentricul Michael O’Leary, a luat taurul de coarne si a decis sa anuleze zeci de mii de bilete ce fusesera cumparate de pe alte siteuri decit cel oficial al companiei.
Sec, Ryanair e cea mai mare companie aeriana de lowcost din Europa. Si apartine de Irlanda.
Dar Ryanair e mai mult decit atit: e prezenta mereu in media, „Ryanair a decis, Ryanair va face, va cumpara”, si tot asa. Desi e companie privata, ii ia fata mereu celei de stat, Aer Lingus. Evident, preturile mici scot compania in fata dar si strategiile excelente de marketing.
Acum, O’Leary vrea sa cumpere 200 de avioane, si sa lanseze un nou trend mondial: ieftinirea aparatelor de zbor. Credeti ca nu va reusi?
In septembrie, sotia mea si cu mine plecam citeva zile la Paris, evident, prin Ryanair. Stiti cit ne-au costat cele doua bilete, dus-intors, cu toate taxele incluse, Dublin-Paris? 55 de euro. 55, impreuna.
Cit am locuit in Romania, cel putin in ultimii 2-3 ani, mi-as fi dorit sa am posibilitatea sa plec simbata la Iasi si sa ma intorc duminica in Bucuresti. Sau la Timisoara, sau la Cluj-Napoca. Cu avionul. Si sa ma coste fie 77 de lei, fie 92, fie 103, sa zicem, nu 1100 sau 1250 de lei, cit ia Tarom in prezent. Dar nu, nu se poate.
De ce nu reusim inca sa introducem lowcosturi pe aceste rute? Pe pariu ca tot Ryanair va ocupa aceste rute in urmatorii ani?