Istoria uzinei de automobile din Craiova difera foarte mult fata de cea a „colegei” din Pitesti.
Dacia s-a nascut ca o sora mai mica a Renault, in 1968, cand a inceput fabricarea modelului Dacia 1100, sub licenta Renault 8. Legatura de „rudenie” functioneaza si azi, intarita prin contractul de privatizare semnat in 1999 intre statul roman si grupul francez.
Intreprinderea din Banie a parcurs o existenta mai zbuciumata. Prima masina produsa la Craiova, la inceputul anilor ’80, a fost „Citroenul oltenesc”, pe scurt Oltcit. Colaborarea cu firma franceza a luat sfarsit, insa, in 1991.
O noua fuziune, cu sud-coreenii de la Daewoo, a fost parafata in 1994, dar si acest parteneriat a avut un punct final, in anul 2006.
Suntem in 2007. Au venit americanii. Pe malul Oltului. Este vorba de americanii de la Ford, care au demarat negocierile pentru preluarea uzinei de automobile.
Compania preconizeaza ca productia anuala sa atinga 300.000 de masini, iar numarul locurilor de munca sa fie in jur de 8.000. In termeni de business, Ford anunta investitii directe de 675 mil. euro la Craiova .