- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Despre auditul din cultura organizationala

05 Apr, 18:15 • Redactia DailyBusiness

Este absolut necesar sa avem in vedere aspectele legate de cultura organizationala in cadrul firmelor. Fenomene precum globalizarea si capitalismul caracterizeaza spiritul si atitudinea organizatiilor incercand sa analizeze aspecte legate de minimizarea costurilor si eficienta, pentru a permite competivitatea. Din acest punct de  vedere, putem afirma faptul ca exista diferite elemente care afecteaza si determina un anumit comportament si functionare care sunt in stransa legatura cu caracterul social al personalului. Vom analiza asadar aspecte legate de factorii interni si externi, care permit structurarea instrumentelor pentru o adecvata evaluare a proceselor legate de gestiunea resurselor umane, in concordanta cu naturalitatea fiecaei firme.

Sub aspect metodologic se vor aborda teme relationate cu dezvoltarea teoretica a conceptelor de baza: gestiunea talentului uman si auditul, a caror finalitate consta in clarificarea sensului dobandit in vederea evidentierii realitatiii istorice a organizatiilor. Din acest punct de vedere este necesar sa evidentiem aspecte legate de cultura organizationala a administratiei publice, incadrand in aceasta aspecte legate de caractersticile specifice modalitatilor in care se realizeaza. Una dintre primele chestiuni care trebuiesc punctate este cea legata de modalitatea specifica fiecarei tari si de legislatia acesteia. In acelasi timp, in interiorul acestei multitudini de institutii, locale sau statale, departamentele functioneaza in mod independent, in aceasta constand, de fapt complexitatea functiilor culturii organizationale din perspectiva globalitatii; reorganizarea departamentelor publice nu reprezinta dar un aspect tehnic al designului organizational; este vorba despre intreventii sociale care schimba aspectele legate de cumulul de valori, simboluri sau ritualuri comune, care desriu in mod indirect modalitatea prin care se pot solutiona aspectele legate de conficte sau probleme relationate atat cu clientii cat si cu celelalte departamente din cadrul organizatiei.

Dintr-o perspectiva mai ampla, exista o serie de activitati in care influenta culturii organizationale este considerata a fi mult mai complicata in sensul ca maximul exponent in realizarea proiectelor este organismul public, dar in cadrul caruia trebuie sa combinam atat sfera privata cat si cea publica. Din acest punct de vedere se analizeaza gradul de satisfactie al serviciilor primite de cetateni dar si realizarea schematica urmatorilor factori: cunoasterea si asimilarea noilor tehnologii, utilizarea mediilor de informare, coeziunea intre membrii institutiei, reducerea riscurilor proiectelor in care pot interveni alte organizatii atat publice cat si private si augmentarea satisfactiei din partea consumatorilor. Asadar, este necesar sa avem in vedere aspecte legate atat de sfera publica sau privata cat si de cea legata de capitalul de incredere, factor esential in dezvoltarea unei organizatii, analizand ulterior aspectele legate de augmentarea profitului, ca factor primordial in cadrul economiei.
Profesor Loredana Terec Vlad

Urmărește Daily Business pe Google News