- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Despre Managerul „Incuiat”

03 Jul, 18:03 • marian.rujoiu

Despre Managerul „Incuiat”

Managerul incuiat este acel tip de om, care nu stie ce tip de management sa aplice., astfel incat sa aiba rezultate. Are niste idei de-ale lui, esueaza foarte des, e convins ca ceea ce face este bine, chiar daca nimeni nu este de acord cu el. E preocupat sa le arate angajatilor cine este seful, iar gradul de empatizare este zero.

Ce trebuie sa fac pentru a fi un bun leader? Aceasta este intrebarea pe care eu mi-am pus-o cu ceva vreme in urma, la fel intreaba si cursantii din trainingurile de Leadership, probabil si voi va intrebati la fel! Exista vreo metoda? Pot sa stiu daca anumite lucruri imi asigura succesul iar altele nu?

Sa luam exemplul unei organizatii cu care am avut de-a face. O voi numi Performer! Tocmai se schimbase directorul general al acesteia. Trecutul ei era mediocru, in sensul ca nici nu avusesera realizari extraordinare, dar nici nu inregistrasera vreun esec remarcabil, era o organizatie aflata pe linia de „plutire”;. Noul director era o persoana promovata din interior, care venise cu ganduri mari. Astfel organizatia Performer este convocata la o sedinta de catre noul director pentru a stabili o strategie care sa duca la cresterea productiei de medicamente si imbunatatirea calitatii acestora, totul cumulat cu cresterea vanzarilor. DG(Directorul General) a venit in sedinta cu un plan ferm. Acesta cuprindea printre altele: reducerea costurilor de productie, disponibilizarea unor posturi pe care le considera ineficiente, un sistem de sanctiuni clar si dur in acelasi timp, rapoarte de monitorizare clare intocmite zilnic, etc.
Reactia angajatilor a fost ceva de genul OK … daca sefu zice…. DG si-a pus in aplicare planul.
Atmosfera devenise tensionata, iar cei mai buni dintre angajati sondau terenul pentru a merge la un nou job. Intr-o luna de zile, planul DG parea insa ca are succes. Dupa 6 saptamani insa 8 din cei mai buni oameni si-au prezentat demisiile. La numai doua saptamani dupa, alti doi, urmati de alti 4 din departamentul de productie. Un agent de vanzari din cei cinci, unul dintre cei buni nu-si facuse targhetul si fusese penalizat cu 30% din salariu . Acesta facuse tot posibilul, insa targhetul propus fusese nerealist! Si acesta din urma a inceput sa-si caute de lucru, iar ceilalti agenti de vanzari s-au gandit ca trebuie sa se reorienteze rapid. Povestea continua, iar Performer ajunge in pragul falimentului.


Sa vedem acum … cum ar trebui sa fi procedat, ce abordare ar fi trebuit aplicata ? unde a gresit DG? Cine se „risca” sa-si dea cu parerea?

Urmărește Daily Business pe Google News