Cateodata, intr-un mediu foarte competitiv, in care produsele si serviciile oferite de diferiti furnizori sunt comparate indeaproape, companiile se simt nevoite sa dezbata daca sa includa sau nu informatii negative despre alte companii pentru a se face pe sine sa arate mai bine.
Acest tip de activitate trebuie intreprinsa cu mare grija intrucat linia dintre a arata prin mijloace pozitive cat de buna este compania ta si produsele sale si a fi o prezenta pur distructiva pe piata este foarte fina. Trebuie sa intelegem foarte bine urmatorul lucru: clientilor, atat existenti cat si potentiali, le place sa primeasca mesaje pozitive. Vor sa li se dea motive pentru care sa iti cumpere produsele si nu sa auda opinii partinitoare cu referire la motivele pentru care nu ar trebui sa achizitioneze altele.
Marketingul negativ poate dauna grav imaginii brandului in numele caruia este practicat.
La finalele Cupei Mondiale din 1974 si 1978, Olanda isi formase un brand pentru fotbalul sau care era aproape pur in termenii promovarii fotbalului imaginativ si creativ. Aceste echipe care au reprezentat Olanda, au furnizat lumii o imagine extrem de pozitiva si durabila a tarii lor.
Insa, la un moment dat, aproape de jumatatea finalei Cupei Mondiale de duminica, jucatorul olandez Nigel de Jong a sarit, asemenea lui Jackie Chan, lovindu-l in piept in jucatorul Spaniei, Xabi Alonso. In acel moment, imaginea pozitiva a echipei olandeze, create cu peste 30 de ani in urma a fost facuta bucati.
Olanda a crezut ca trebuie sa joace negativ fata de Spania de teama de superioritatii tehnice a jucatorilor Spaniei, dar au mers prea departe si si-au distrus brandul. Duminica seara Olanda a pierdut mult mai mult decat un meci de fotbal.
Ronnie Smith, Business Development Consultant – BPP Professional Education Romania