- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

DrinkBuilding sau despre Teambuilding

02 Jul, 14:51 • marian.rujoiu

Imi este draga aceasta sintagma – „DrinkBuilding”. In discutiile cu unii dintre clienti, am observat ca acestia nu sunt constienti de puterea teambuildingului. Intr-adevar, DrinkBuildingul are avantajele lui. Socializam, stam de vorba la o bere, la un suc sau la o cafea. Cu tot respectul, as vrea sa facem aceasta diferentiere intre Teambuilding si DrinkBuilding.

Ce este un Teambuilding Reusit?

Un teambuilding reusit este acel eveniment care-si atinge obiectivele. Aici incepe aventura! Ce-si doreste clientul de la teambuildingul respectiv, care dintre obiective sunt realiste? Care este profilul participantului? Acestea sunt doar cateva intrebari de la care trebuie inceputa discutia. Uneori, clientul nu stie, iar aici intervine clar rolul companiei care trebuie sa ajute clientul sa se decida asupra obiectivelor. Totodata, este mai mult decat necesar, sa se incurajeze clientul la stabilirea unor obiective realiste. A promite marea cu sarea nu este o practica recomandata.

Pentru un teambuilding de doua zile nu trebuie stabilite mai mult de 3-4 obiective, altfel risti sa nu mai atingi nici unul. Mai jos aveti cateva exemple de obiective care ar putea fi atinse in cadrul unui teambuilding.

Sunt relevate, urmarite, si dezvoltate in cadrul teambuildingului inteligent urmatoarele tipuri de competente si abilitati:

–> consolidarea echipei;
–> folosirea eficienta a resurselor;
–> capacitatea de a lua decizii potrivite;
–> folosirea eficienta a timpului;
–> abilitatea de a lucra in echipa;
–> cresterea increderii in ceilati membri ai echipei;
–> cresterea increderii in fortele proprii;
–> orientarea catre rezultate si solutii;
–> aplanarea conflictelor interpersonale si transformarea lor in oportunitati;
–> dezvoltarea abilitatilor de comunicare;
–> dezvoltarea abilitatilor de negociere;
–> valorificarea potentialului individual in cadrul echipei;
–> respectarea si promovarea valorilor companiei;
–> respectarea sarcinilor incredintate;
–> capacitatea de a lucra in conditii de stres;
–> comunicare verbala, nonverbala, paraverbala;
–> colaborare;
–> coeziune;
–> flexibilitate;
–> inovare;
–> creativitate;
–> spirit de echipa;
–> gandire laterala;
–> rezolvare de probleme;
–> gestiune conflicte;
–> planificare/organizare;
–> conducere/coordonare;
–> delegare;
–> orientare catre client;
–> negociere;
–> adaptare la schimbare.

Dupa cum observati, in obiectivele de mai sus figureaza si obiective care, aparent, nu fac obiectivele unui teambuilding. Din experienta va spun insa ca pot fi realizate teambuildinguri extraordinare care au ca obiective dezvoltarea abilitatilor de vorbire si prezentare sau dezvoltarea creativitatii. De exemplu, aceste doua obiective, puse sub cupola „consolidarii echipei”, fac din actiunea respectiva un teambuilding memorabil, in sensul ca se da un continut teambuildingului, se da o tematica. Daca doar organizam haotic exercitii de comunicare, fara o tema anume sau o poveste, randamentul este mai mic si nu se activeaza acea invatare pe care eu o numesc „invatare discreta”.

Voi ce parere aveti, ce experiente ati avut? Ce recomandati?

Urmărește Daily Business pe Google News