„Potrivit rezultatelor unui raport realizat de Eurofound, peste 40% dintre romani spun ca lucreaza mai mult de 40 de ore pe saptamana, procentul fiind mai mare doar in Grecia (45%) si in Cehia (41%).„www.incont.ro
– 25.11.2011
Care sunt rezultatele orelor suplimentare? Surmenaj, neglijarea sanatatii, neglijarea supravegherii copiilor si implicit scaderea rezultatelor la invatatura ale acestora din urma, erodarea relatiilor in viata de cuplu si implicit cresterea numarului de divorturi, dezmembrari ale familiilor, certuri, violente, alcoolism, crime, sinucideri, etc, etc. In capul cui se vor sparge, in cele din urma, toate aceste „oale”? In spatele nostru al tuturor si implicit al Guvernului care va trebui sa aloce fonduri sociale mult mai mari, decat ar necesita crearea unor noi locuri de munca, prin investitii in infrastructura, atragerea de fonduri europene nerambursabile si atragerea de investitori straini setosi de oportunitati investitionale.
Salariul de baza minim brut pe tara, garantat in plata, se stabileste de la 1 ianuarie 2012 la „700 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 169,333 ore in medie pe luna, reprezentand 4,13 lei/ora”, se arata in proiectul de Hotarare care a fost supus joi dezbaterii publice pe site-ul institutiei. www.incont.ro – 08.12.2011
Ce sa faci mai intai cu acesti 700 de lei amarati? Sa platesti intretinerea la apartament sau sa dormi in frig? Sa-ti cumperi medicamente sau sa renunti la acest strict necesar vital? Sa-ti cumperi alimente, dar pentru ce ca oricum nu ai dinti in gura cu ce sa mesteci mancarea? Sa-ti faci un dus, dar cu ce sa plaresti apa si, mai mult de-atat cu ce s-o incalzesti? Dar ce importanta are ca si asa cu toti mirosim in metrou? Ne aflam in Postul Craciunului si avem un motiv in plus de ce nu mancam carne, dar ce parca peste manca? Noroc ca se vand covrigi 5 la 1 leu si cu totii ne invartim prin oras cu siragul de covrigi in mana, mandri de parca ar fi un sirag de pietre pretioase. In capul cui se vor sparge, in cele din urma, toate aceste „oale”? Tot in spatele nostru si al Guvernului care va trebui sa intretina, in spitale, o armata de pensionari neputinciosi.
„La creditele deja existente, deja cu probleme, se adauga noi credite. Ponderea creditelor afectate de restanta in total credite este de 24%. Neperformanta va fi destul de ridicata in prima parte a anului viitor”, a adaugat directorulBNR. Oficialul BNR a aratat ca numarul creditelor la care se inregistreaza restante a ajuns la 225.000. www.incont.ro – 10.12.2011
Cine a incurajat aceste credite la vremea respectiva? A fost o perioada (prea lunga) in care cu totii ne plimbam ca drogatii cu buletinul in mana si luam credite de la banci de dimineata pana seara, exact cum elevii colindau, pana nu de mult, magazinele cu etnobotanice. Unde a fost Guvernul in aceasta perioada? Unde a fost BNR in aceasta perioada? Banci din toata lumea si-au deschis sucursale in tara noastra de parca era un sat fara caini, iar acum cand Domnul Presedinte Basescu le avertizeaza sa nu paraseasca, ca niste sobolani, corabia care se scufunda, toate bancile se simt lezate si il iau in ras pe presedintele tarii. Aici tind sa dau dreptate Domnului Basescu.
„Mersul trenurilor de calatori s-a modificat si, odata cu el, s-au schimbat si numele garniturilor care circula in Romania. Totodata s-au scumpit si biletele, insa conditiile au ramas relativ aceleasi. Romanii se vor plimba de acum cu InterRegio, Regio si Intercity, doar ca nu pe toate rutele vor avea parte de conditii decente, ca sa nu mai vorbim de viteza.” www.incont.ro – 11.12.2011
Acest anunt imi aduce aminte de alte vremuri de restriste cand deodata, pe langa uleiul comestibil obisnuit, care costa pe vremuri 11 lei, aparea un ulei asa zis superior la pretul de 15 lei. Ulterior uleiul obisnuit disparea din rafturi, si ramaneam numai cu uleiul de 15 lei care in scurt timp revenea la calitatea proasta a vechiului ulei de 11 lei litrul. Pe atunci, acest proces de transformare nu se chema inflatie. Acum ce facem? Facem exact acelasi lucru: schimbam denumirea curselor care circula pe acelasi traseu, cu aceeasi viteza si cu aceeasi mizerie in toalete insa scumpim pretul la bilete cu 20%. Dumnezeu sa ne mai inteleaga.