Alegerile locale sunt la un pas distanta si staff-urile de campanie ale candidatilor sunt foarte ocupate cu comunicarea pe ultima suta de metri. Panourile sunt pline de chipuri zambitoare sau serioase, darze si hotarate, dar mie imi ramane intrebarea „eu cu cine votez?”
Si pentru ca sunt o persoana fara simpatii politice pre-definite, m-as putea baza pe ce comunica fiecare candidat. Oare? Promit ca voi analiza in cat de mare detaliu am loc pe acest blog mesajele candidatilor bucuresteni la alegerile locale, imediat dupa alegeri, cand spiritele se vor fi racit deja, pentru a nu intra in polemici pre-stampila. Pana atunci insa, o scurta categorisire a tipurilor de campanie.
Avem, bineinteles, campanii cu slogane fara sens – truisme valabile pentru orice, de la pilde de viata pana la indemnul parintilor pentru copii. Aceste tipuri de slogane sunt la fel de potrivite candidatilor ca si indemnul „Spalati-va pe dinti dupa fiecare masa!”.
Avem si campanii „de impact” (doar in mintea celor care le-au conceput) – pentru candidati „de gherila”, care nu inteleg ca nu au cum sa detroneze locurile fruntase, doar cu o campanie de comunicare de o luna, inainte de alegeri. Domnilor, pozitionarea se construieste in timp si nu se bazeaza doar pe outdoor sau spoturi in cinema!
Si, bineinteles, daca nu ai ce sa spui despre un candidat, fa o rima! Un joc de cuvinte, ceva. Ceva trebuie sa punem pe panouri, nu? Chiar daca este patetic si fara mesaj „DeDICAT”, ca sa folosesc si eu un joc de cuvinte, daca-mi este permisa licenta.
Domnilor candidati – in politica este ca si pe raftul supermarketului – ori esti diferit, iar diferentierea se construieste in timp, cu eforturi si consecventa, ori intri la categoria „others” care impreuna va totaliza poate 10% din sufragii.
Rezultatul?
Cei care merg la vot vor vota tot pe baza simpatiilor legate de partide sau personalitati deja existente din partidele respective, cei care sunt nehotarati nu vor merge la vot iar procentul de absenteism va fi unul record.
In parte pentru ca mesajele candidatilor sunt obosite si sterse, dar si pentru ca bucurestenii par obositi de exercitii democratice.
Adinel Tudor, Specialist Marketing Trout&Partners