Citeam zilele trecute despre initiativa ministerului turismului de a promova Romania pe facebook. Excelent as putea spune. Intrebarea mea este urmatoarea:
Oare aici se opreste strategia de comunicare a Ministerului pentru anul viitor? Pentru ca daca este asa, atunci cu toti specialistii de la facebook si cu toti functionarii puternic indoctrinati, rezultatele vor fi aceleasi ca si pana acum.
Trecand peste rebranding-ul de anul trecut pe care nu-l comentez acum, as fi foarte curios sa aflu care au fost feedback-urile in urma campaniilor de imagine desfasurate pe bani multi in afara granitelor tarii. Evident daca au putut fi masurate.
Desi sunt convins ca multi mi-ar spune ca rezultatele unei campanii de awareness se vad pe termen lung, nu pot sa nu sesizez ca in ciuda imaginii fresh a Romaniei, prezenta pe litoral a turistilor straini a scazut cu cel putin 15% fata de anul trecut.
Aaaaaaa nu acest gen de turisti se aflau in targetul campaniei. Perfect, atunci sunt convins ca avem foarte multi exploratori ai Carpatilor veniti din afara:).
In final propun ca toata strategia de comunicare a brand-ului turistic sa se invarta nu in jurul destinatiilor din Romania ci in jurul cailor de acces.
Mai exact, pariez ca succesul ar fi mult mai mare daca am comunica periodic construirea unei autostrazi de pe care poti iesi spre obiective tursitice decat daca prezentam frumusetile patriei in care poti ajunge doar cu elicopterul.