- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Fara Messenger, Gmail si YouTube la locul de munca?

20 Apr, 12:13 • gecad.net

Restrictiile de securitate, moft sau necesitate? „Depinde”, ar fi raspunsul scurt, dar corect. Sa va povestesc.

Acum cativa ani lucram intr-o companie unde nu ni se permitea sa comunicam prin aplicatii de instant messaging gen Yahoo! Messenger sau MSN (Gtalk nu exista pe atunci). Ni se interzicea expres sa intram pe site-uri care contineau anumite cuvinte-cheie. Stiti voi care – hacking, cracking, warez, xxx. Just pana la urma, caci angajatul nu trebuie sa isi piarda timpul pe pagini de privit dupa 12 noaptea.

Alte firme nu permit angajatilor accesul la Internet decat daca au nevoie in „interes de serviciu”. In alte parti, accesul la conturi free de email gen Yahoo sau Gmail este si el restrictionat. La fel accesul la site-uri gen YouTube.

Sa fie vorba de o paranoia a conducerii care isi doreste ca angajatul sa dedice 100% din timp muncii sale? Sa fie vorba de o obsesie a departamentului tehnic pentru securizarea la maximum a retelei?

De multe ori este vorba de un amestec format din cele doua ingrediente de mai sus, la care se adauga si cateva picaturi de politici de securitate si management al resurselor bine gandite.

Restrictionarea accesului la Gmail sau Yahoo! Mail nu il va face pe angajat sa piarda mai putin timp atunci cand simte nevoia sa ia o pauza. Poate foarte bine sa joace Solitaire 🙂 sau sa soarba din cafea mai mult. Dar accesul la YouTube face ca traficul general al firmei sa creasca exponential. Ceea ce nu e bine!

Accesul la instant messaging nu e atat de periculos. Mai periculos insa este sa nu ii comunici angajatului elemente de baza ale securitatii IT cum ar fi: sa nu isi scrie parola de acces in retea pe un biletel pe care il lipeste pe monitor sau il „ascunde” sub tastatura sau sa nu isi lase statia de lucru deblocata atunci cand pleaca sa fumeze o tigara.

Morala: nu va determinati angajatii sa isi schimbe locul de munca cu un altul unde sa se simta mai liberi. Invatati sa folositi politici de securitate potrivite cu activitatea companiei. Nu pierdeti bani, ci castigati angajati.

Iuliana Butuc-Cerchez
Corporate Affairs Officer

Urmărește Daily Business pe Google News