- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Financial Times- campanie pentru relansarea advertising-ului in perioada de recesiune

26 Aug, 01:43 • monica.manea

Daca masurile economice nu ne pot scoate din criza, atunci e timpul sa dam o sansa in plus creativitatii.
Clientii sunt tentati sa reduca din complexitatea campaniilor si propun mesaje clare de vanzare redate cu minim de resurse si creativitate. Advertising-ul se mira el insusi de stadiul de reductionism la care s-a ajuns. Eficienta campaniilor se traduce in reclame ca o simplificare excesiva a mesajelor si comunicarii lor.
Citeam recent un articol despre Financial Times care persifla reclamele de criza printr-o campanie outdoor ingenioasa, atragand atentia asupra deciziei gresite a advertiserilor de a reduce bugetele de comunicare. Publicatia britanica a cumparat spatiul de pe cateva billboard-uri din Londra, aratand ca si cum au fost abandonate, utilizand doar coltul din dreapa sus. What’s the first mistake business make? intreaba Financial Times trimitand la site-ul publicatiei.
[img=414]Financial Times.Outdoor Campaign[/img]
Financial Times argumenteaza ca studii independente ftadmin.co.uk/downturn_web/power.html arata ca advertising-ul in perioadele de recesiune au crescut awareness-ul, cota de piata si in timp, profitabilitatea.
Firma de consultanta de management Mckinsey& Company, a analizat felul cum recesiunile pot crea avantaje, studiind aproximativ 1000 de companii din industria US pentru o perioada de 18 ani (1982-1999), ce a inclus recesiunea americana din 1990-1991. Raportul ftadmin.co.uk/downturn_web/mckinsey_report.pdf a identificat companii care fie au ramas lideri de piata sau au devenit jucatori de success, investigand atributele companiilor, deopotriva in perioadele de recesiune si cele stabile din punct de vedere economic. Companiile care au vazut oportunitatile perioadei de recesiune au investit mai mult fata de competitorii care au vazut doar potentialul de risc si au strans cureaua asteptand ca recesiunea sa treaca. Aceste companii au iesit din recesiune mai puternice si cu o cota de piata ridicata, in timp ce altele au pierdut statutul de lideri de piata.

Pentru ca unii advertiseri sunt constienti inca de aceasta realitate am hotarat ca in acest post sa dau cateva exemple de proiecte OOH inedite.
[img=417]Staircase Drawer. Ambient[/img]
[img=415]Cotton buds. Ambient[/img]
[img=418]Oreo elevator. Ambient[/img]
[img=419]Quick dry polish. Ambient[/img]
[img=420]Hairstyle Escalator. Ambient[/img]

Urmărește Daily Business pe Google News