Campaniile anti-fumat pot provoca pierderi uriase unor mari companii. Ferrari, una dintre cele mai puternice echipe participante la cursele automobilistice de Formula 1, face reclama pentru marca de tigari Marlboro, in baza unui contract de 200 milioane de dolari.
Insensibila la acest amanunt, asadar fara sa-i pese de banii, multi, smulsi practic din conturile producatorilor auto de top, Comisia Europeana cere interzicerea reclamelor pentru tigari la Formula 1.
Cinic si strict din punct de vedere „business” vorbind, rezultatul unei asemenea initiative poarta un singur nume: paguba.
Markos Kyprianou, comisar european in domeniul sanatatii, are si el dreptate: „Pilotii de Formula 1 sunt vazuti ca eroi. Ei pot deveni adevarate modele. Astfel, tinerii vad acesti oameni cu semnele tutunului pe costumele de pilot si mesajul gresit e promovat”. Iar despre efectele nocive ale tutunului s-au pronuntat, in repetate randuri, specialisti in medicina din toata lumea.
Ramane de urmarit acest „duel” dintre aparatorii „plamanilor curati” si o industrie care numara la nivel mondial, potrivit unor surse, nu mai putin de 1 miliard de consumatori (fumatori). Industrie care in aceasta lupta are de partea ei nume grele, dispuse oricand sa-i promoveze produsele, bineinteles contra cost. De exemplu, Ferrari.