- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Handicapul presei de business

30 Apr, 16:31 • Redactia DailyBusiness

Daca Romania nu va mai avea la indemana mecanismele de politica monetara, atunci intreaga povara in privinta reglarii deficitelor ar cadea asupra politicii fiscale.

Ati inteles? Cine a rostit aceasta fraza a vrut sa spuna ca daca Banca Nationala nu va mai putea sa modifice raportul leu-euro pentru a micsora deficitele (diferentele dintre sumele care intra si cele care ies din tara), atunci Guvernul va trebui sa umble la impozite.

Prima varianta va fi inteleasa de oameni de afaceri, manageri, studenti la stiinte economice sau persoane interesate de viata financiara in general. A doua varianta a frazei recepteaza o categorie mai larga de cititori.

Stilul de exprimare din presa de business, print sau online, tine la distanta o mare parte din public. Si asta nu numai la noi, ci peste tot in lume. The Sun are mai multi cititori decat Financial Times, de exemplu.

„De vina” ar fi nu neaparat snobismul sau comoditatea jurnalistilor, ci si nevoia de a te misca repede, din motive de concurenta. Cand un magnat sau un reprezentant al autoritatilor face o declaratie importanta, nu totdeauna ai timp sa „traduci” din limba financiara in limba romana.

Altfel nu vad ce motive ar avea o fiinta umana sa manifeste atentie pentru politica, fotbal sau mondenitati si sa ignore un subiect mult mai fascinant decat toate acestea la un loc: Banul.

Urmărește Daily Business pe Google News