Departamentul HR trebuie sa fie partener pentru business. Parteneriatul presupune incredere, profesionalism, comunicare, intelegere, transparenta, orientare spre rezultate si dezvoltare.
Statutul de Partener nu se obtine prin organigrama, ci se castiga prin anticiparea si solutionarea Asteptarilor si Nevoilor Reale ale Clientilor HR, prin Comunicare si Descoperirea Creierelor si Sufletelor ascunse sub cifrele din marca.
Privind prin prisma dezvoltarii si integrarii in organizatie, deosebim 3 tipuri de HR:
1. HR cu rol de administrare – ignorat de management (des intalnit in organizatiile din Romania);
2. HR dezvoltat dar neintegrat in organizatie datorita lipsei de comunicare cu comunitatea;
3. HR dezvoltat si integrat ca partener de business.
Spre deosebire de tipul 2 de HR, HRul de tip 3 foloseste intens Comunicarea. Face trecerea de la DEZVOLTAREA reglementarilor – politici, proceduri, standarde HR si manuale de bune practici – la COMUNICAREA si INTELEGEREA lor de catre comunitatea organizatiei, prin eliminarea urmatoarelor presupuneri:
[img=717][/img]
Succesul comunicarii catre manageri a proceselor de HR, presupune sintetizarea informatiei si prezentarea aspectelor relevante. Managerii nu sunt super-oameni sa retina tot ce inseamna HR, Productie, Servicii, Inginerie, IT, Financiar, Sanatate, Securitate, Calitate…deci au nevoie de sinteze.
HRul trebuie sa dezvolte aceste sinteze, sa le includa intr-un program coerent gen HR2Managers si sa le livreze managementului prin programe flexibile de training intern sau extern, functie de dimensiunile organizatiei.
Efortul va fi rasplatit prin cunoasterea, intelegerea si aplicarea unitara a proceselor de HR, insusirea aspectelor cheie, acceptarea responsabilitatilor ce revin managementului, dezvoltarea unor abilitati – atat de necesare in cazul competentelor de comportament organizational sau intervievarii, de exemplu – diminuarea asteptarilor nerealiste generate de necunoastere – sa-mi faceti rost de omul asta azi, eu nu pot sta dupa HR 4 saptamani ! – si crearea increderii prin transparenta, incurajarea dialogului si oferirea / primirea de feedback.
Gasiti mai jos cateva sugestii de domenii ce ar trebui acoperite prin HR2Managers:
[img=718][/img]
Pentru mai multe articole, va astept pe www.rauflorin.ro