De doua luni astept cu mare interes lansarea pe piata consumatorilor individuali de travel a ofertelor de vara.
Am cateva motive pentru care stateam ca pe ace din punctul asta de vedere. Iata doua dintre ele:
1. Lucrez in domeniul asta si deci, ma intereseaza.
2. Dupa un 2009 crizat ce a lovit industria turismului in plex, eram extrem de curios sa vad repozitionarea touroperatorilor in ceea ce priveste tipul destinatiilor, al produselor noi de pe piata dar si al tehnicilor de tarifare.
Buuuun, suntem in luna mai si deja m-am lamurit.
Nimeni nu a reactionat cu nimic fata de anul trecut. Avem aceleasi chartere, aceeasi touroperatori care fac business in acelasi mod, aceeasi tehnica last minute abordata cu disperare.
Cu alte cuvinte, piata s-a modificat,cererea la fel, insa oferta a ramas aceeasi. Singurul lucru comun intre cerere si oferta este pretul. Cine il da pe cel mai mic acela va vinde mai mult.
Deci, nimeni nu mai pune pret pe calitate, totul se rezuma la volum si cam atat.
Nimeni nu mai ofera consultanta clientului pentru ca daca punem cartile pe fata este posibil sa ramanem cu avionul gol.
Pe nimeni nu intereseaza follow-up-ul clientului intors din calatorie, iar daca intereseaza conteaza prea putin ce nu i-a placut omului acolo.
Nu vreau sa ma intind mai mult insa din pacate ne intoarcem la turismul de acum cativa ani cand vindeam Paralia la kg cu 50 EUR fara sa ne pese de calitate si satisfactia clientului.
Concluzia si recomandarea mea ar fi:
Cautati sa alegeti agentia care va ofera mai multa consultanta decat garantarea celui mai mic pret, pentru ca in final veti cheltui mai mult incercand sa acoperiti gaurile negre din oferta la fata locului.