Internetul are o influenta dubla comparativ cu televiziunea si de 8 ori mai mare decat ziarele tiparite, in ce priveste comportamentul si deciziile consumatorilor, conform unui studiu realizat pe 5.000 de subiecti din Marea Britanie, Germania si Franta.
Principalul atu al Internetului, mentionat printre rezultatele cercetarii de piata, este cel pe care il stim cu totii: interactivitatea. In fata computerului, navigatorul afla atat informatiile transmise de corporatii sau obtinute de jurnalisti despre diverse servicii ori produse, cat si opiniile altor consumatori pe tema. De asemenea, el are si posibilitatea sa isi spuna parerea.
De altfel, in Marea Britanie, 66% dintre userii intervievati au declarat ca Internetul ii ajuta sa ia decizii mai bune, dar numai 28% se arata increzatori in informatiile publicate online de companii. Cand citesti un ziar „pe hartie” care nu inspira incredere, poti cel mult sa il arunci nervos la cos. Pe net, ai si ocazia sa iti exprimi indoiala fata de cele citite, ori sa cauti alte date, mai veridice.
Concluzia? „Internetul este cel mai important mijloc de comunicare in viata consumatorilor europeni de astazi”, dupa cum afirma Dave Senay, CEO la Fleishman-Hillard, una dintre companiile care a efectuat studiul.