JobFest, in plina desfasurare (maine e ultima zi de desfasurare a evenimentului), n-a fost nicidecum jobFast. Nici o manifestare grabita, bifata dar nici una fastuoasa.
Parca mai bine organizat decat celalalt targ (Top Angajatori), totusi putea produce mai multa valoare pentru participanti si pentru expozanti.
Remarcabile capacitatile, implicarea si entuziasmul unor organizatori (mai ales ca, se pare, voluntariatul a stat la baza muncii „pitice” din spatele evenimentului). Expozanti de calibru din punct de vedere al brandului (unii) sau companii la inceput de drum („altii”), reprezentanti ai companiilor profesionisti si implicati (unii), timizi sau de-a dreptul plictisiti (altii), prezentari pregatite si unele chiar spumoase (prestatia lui Laurentiu Curca in nota obisnuita, adica foarte buna) altele terne si facute de dragul de-a fi facute. Si bune si rele, intr-o singura propozitie.
Care este mecanismul unei astfel de afaceri (targ de joburi)?
Organizatorii pun la dispozitie, contra cost, in diverse formule, un spatiu in care companiile interesate isi expun oferta de locuri de munca disponibile. Publicul tinta il reprezinta cei doritori de un loc de munca sau cei interesati sa afle ce se mai intampla/cum se pune problema in cazul angajarilor. Evenimentul este insotit si de prezentari, workshopuri, seminarii. In prealabil, trebuie asigurata informarea celor ce doresc sa participe, in medii din cele mai diverse. Cam aceasta este formula. Dar care este adevaratul serviciu al unui astfel de eveniment?
Exista un serviciu primar, cel de informare asupra disponibilitatilor de angajare la companiile participante. Exista un al doilea serviciu, legat de posibilitatea companiilor de a-si prezenta organizatia, valorile si modul de lucru. Sigur, este si un spatiu de intalnire intre cei cu aceleasi preocupari. Mai pe la coada, recruterii profita de eveniment pentru a descoperi, eventual, solutii pentru recrutarile in lucru sau potential deosebit.
Si totusi, un asfel de eveniment poate produce un serviciu mult mai valoros. Un serviciu in urma caruia participantii sa poate pleca acasa mai bine informati.
Se poate renunta la conceptul de targ de joburi. Angajatorii au foarte multe posibilitati de a expune ofertele de recrutare (online si nu numai). Putem vorbi de un targ complex privind cariera profesionala. In acest concept informatiile sintetice despre piata muncii nu trebuie sa lipseasca. Inventarul de posibilitati de construit o cariera nu trebuie sa ocoleasca furnizorii de dezvoltare profesionala. Moderatorii/lectorii trebuie sa fie profesionisti in ale gestiunii carierei sau personalitati de marca, cei ce au reusit, exemple bune de urmat. Livrarea informatiilor in sistem multimedia nu trebuie sa lipseasca.
Poate asa genul acesta de eveniment nu va mai fi o afacere „ciupita”, a numerelor mici ci un adevarat festival de informatii despre cariera, un business solid, profitabil si extrem de util.