Am participat zilele trecute la marketing360, o conferinta care se afla deja la a patra editie insa prima la care am ajuns si eu.
Nu vreau sa fac o introducere prea lunga pentru ca prefer sa ocup spatiul cu tips-uri oferite de oameni cu experienta si mai ales cu rezultate in activitate.
Astfel, in cele ce urmeaza va invit sa cititi cateva dintre spusele invitatilor prezenti la eveniment.
Desi poate vor parea pure teorii, urmatoarele citate va vor face sa intelegeti, poate, mai bine marketingul din ziua de azi, trendurile si directiile care trebuiesc urmate.
Adam Nunn – PHD ( a avut o prezentare in care ne vorbeste de tendintele pe urmatorii 5 ani )
-pana in 2016, 76% dintre retaileri vor folosi facebook pentru dezvoltarea propriilor retele
-pana in 2016 televizorul o sa te recunoasca si o sa îti ruleze reclame personalizate.
Iulian Padurariu – The Marks ( o prezentare efervescenta despre transpiratie si creatie)
– 99% din succes consta in transpiratie si doar 1% strategie – nevoile consumatorului trebuie sa fie si ale tale
Sorin Psatta – BBDO ( un tip super haios care a reusit sa faca argumentat, legatura dintre Luceafarul si Advertising )
– clasicul mix de marketing 4P este inlocuit acum cu cei 3P ( Passion, Purpose, Personality)
– construiti campanii care provoaca emotii pentru ca numai emotia creeaza interesul
– orice tranzactie reusita reprezinta un transfer de entuziasm
Silvius Neagu – Star Storage ( o prezentare a produselor companiei pe care o reprezinta si mai putine tips-uri pentru audienta)
– comunicarea trebuie sa fie concreta dar mai ales personalizata
Razvan Matasel – Arsenoaie & Matasel ( Un baiat simpatic cu rezultate bune insa nu pe branduri foarte mari)
– o altfel de comunicare: Oferitile celor care trebuie ( blogeri, endorseri) O IDEE si instrumentele potrivite iar ei vor spune povestea intr-un mod diferit si personal. Astfel obtii co-creerea ideii tale.
Stefan Stroe – Consultant Independent ( daca aveti nevoie de entertainment in campanie, el este omul potrivit)
-acolo unde profilul campaniei se potriveste, folositi cat mai mult entertainment in ideea voastra pentru ca numai astfel veti putea face advertising complet.
Sorin Tranca – Friends Advertising ( Un creativ cu experienta din aceeasi “scoala” cu Naumovici)
-pana la sfarsitul anului vor fi peste 3 mil de smartphone-uri vandute in Romania. 1 din 3 detinatori de Smartphone nu se pot desparti de telefon, astfel, pana de Craciun vom avea aprox 1 mil de smartphoniaci. Ii lasam sa treaca pe langa noi ?
-brandurile de succes au fani nu consumatori.
Radu Ionescu – Kinecto: ( un tip cu cateva campanii super misto. Nu ar parea la prima vedere:) )
-In advertising nu se vand servicii sau produse ci POVESTI. – Sfat: Refuza creatia la care nu te uiti din placere ci doar din obligatie
-construieste in jurul ideii si nu in jurul media planului
-foloseste endorserii momentului.
-atentie la facebook. 5 milioane de oameni stau acolo 2h pe zi
-targetarea comportamentala ajuta dar nu suplineste idea.
Dragos Novac – Four Hooks:
–social Media nu inseamna doar facebook ci orice alt context care te ajuta sa interactionezi .
Denisa Armasu – Interactions:( o tipa super de un calm uimitor )
-cu cat premiul din promotie este mai mare cu atat este mai putin credibil. Oamenii obisnuiti se vor descuraja iar concursomanii,nu. Un premiu ideal spune o poveste pe care nu o spune alt brand si care indeplineste un vis.
Jorik Korenromp – Sanoma Media ( o prezentare vestica )
-in Mobile Marketing rolul cel mai important rol il au materialele video.
-nu creeati pdf-uri ca si content pentru ca utilizatorii de tablete, Iphone sau Android se asteapta la interactivitate.
-consumatorii de stiri online utilizeaza in proportie de 62% computerul, 32% Smartphone, 6% Ipad pentru a accesa pagini de news
Bobby Voicu – Intact Interactive ( pentru el baza sta in palnificare)
-in comunicare nu exista un ritm bun sau un ritm rau ci doar un ritm sustinut.
-un studiu spune ca cei mai multi oameni de pe facebook vor REDUCERI Pentru orice campanie de success ai nevoie de o masa critica
-continua comunicarea si dupa terminarea campaniei pt ca astfel veti tine proiectul in viata Un factor foarte important al unei campanii este reprezentat de influentatori
Cam aceasta a fost o foarte mica parte din ceea ce s-a intamplat acolo insa putem dezvolta impreuna prin comentarii.