- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Marketing pe bune!

21 Aug, 14:22 • Redactia DailyBusiness

Daca ar fi sa alegi intre doua locatii turistice pentru a-ti petrece vacanta, care ar fi cea mai potrivita?
Croatia – Porec sau Romania – Mamaia?

Doua tari diferite, Romania membra a UE, Croatia inca in zona tarilor candidate.

In Romania poti plati lejer in Euro serviciile fara ca cineva sa se supere, in Croatia trebuie neaparat sa le respecti moneda: KUNA.
In Croatia ai posibilitatea sa „valsezi” pe Adriatica, in Romania te multumesti cu algele Marii Negre, cu toate acestea in Romania te poti lafai in nisip pe cand in Porec ai cel mult pietricele pe plaja…

Daca totusi inclini spre Croatia, lucru pe care l-am facut si eu in acest concediu, trebuie sa iei in considerare urmatoarele:
– Ai nevoie de pasaport
– Schimba bani inca din tara, s-ar putea ca la vama sa ai surprize in ceea ce priveste rata de schimb…1Euro=7,2 Kuna in mod normal…
– Sa ai in vedere taxele de autostrada, de intrare in statiuni: Porec de ex., de parcare in cazul in care pleci cu masina
– Calitatea drumului e impecabila in aceasta zona
– Localnicii sunt foarte linistiti si veseli in acelasi timp
– Pensiuni si hoteluri sunt la tot pasul, asa ca nu e nevoie de rezervare
– Plictiseala nu are cum sa apara, croatii au fost prezenti la orele de marketing…se adapteaza excelent fiecarui tip de turist!

Ospatarii ies in strada in fata restaurantelor, te saluta, asteapta raspunsul in limba ta si apoi esti poftit inauntru unde ti se ofera meniul in limba pe care o cunosti…deseori te trezesti ca iti aranjeaza scaunul sau iti aduce un alt pahar de suc din partea casei. Aceasta abordare e una fireasca in Peninsula Istria, unde localnicii respecta turistii si le ofera specialitati culinare facute in casa tocmai pentru a se face cunoscuti si pentru a atrage cat mai multe incasari de pe urma acestora.

Locurile de cazare sunt din cele mai diverse: de la campinguri foarte frumos amenajate, pensiuni de 3 stele, bungalow-uri, apartamente sau camere de hotel luxoase pentru cei mai pretentiosi. Preturile difera de la un tip de cazare la altul. Daca la o pensiune de 3 stele poti obtine un pret de 25 Euro pe noapte/persoana cu mic dejun inclus, la un hotel extravagant poti plati si 700 Euro pe persoana in functie de perioada vacantei.

In general preturile sunt mari, noroc cu negocierile care reduc substantial preturile propuse in prima faza de catre comercianti.

Viata de noapte este extrem de activa si bine pusa la punct: concerte in aer liber, terase cu barmani jongleri, parcuri de distractii extravagante, arena pentru demonstratii crazy cars, cazinouri etc.

Plaja are ceva aparte…pe langa faptul ca nu exista nisip decat cel mult pietricele marunte, curatenia te uimeste si te face sa te simti bine. Copaci si multa iarba pana pe malul marii, sute de turisti ordonati, fiecare cu sezlongul lui, chioscuri cu gogosi si inghetata, comercianti dispusi la negocieri…totul in ordine si liniste te face sa te simti de-a dreptul relaxat si in vacanta, uiti de griji si incerci sa duci acasa cu tine cat mai multe fotografii „bronzate” de pe malul imensei Adriatici!

Excursiile de o zi cu vaporul includ vizite pe nenumarate insule, bunjee jumping, zbor cu parapanta, scufundari, ski jet, paint ball, etc. Copiii au parte de distractie intr-un loc special amenajat pentru ei in cadrul unui aqua park.

Turul statiunii poate fi realizat alaturi de un ghid cu trenuletul sau de ce nu mult mai excitant cu bicicleta care poate fi inchiriata la un pret accesibil.

Pe langa punctele de interes pentru turistii din cadrul statiunii exista nenumarate locuri numai bune de vizitat si in jurul acesteia: pesteri, panouri pentru catarat, aquarim-uri, centre istorice, podgorii, parcuri de echitatie etc.

Oare se mai pot adauga cuvinte pentru a inclina balanta inspre Romania, tara membra a UE cu kilometri intregi de plaja cu nisip fin si nefructificat suficient?

Nu cred ca are rost macar sa incerc sa descriu statiunile de la malul Marii Negre si eforturile antreprenorilor romani de afaceri HORECA in vederea impresionarii turistilor …comentariile ar fi de prisos nu-i asa?

Croatia nu are nevoie de UE sa o ajute sa isi dezvolte calitatile de receptor turistic, cetatenii UE vin cu mare drag in Croatia si invata cum ar trebui sa fie de fapt si la ei in tara produsele turistice.

Oare chiar merita sa vizitam litoralul romanesc doar pentru ca suntem romani? Voi ce credeti?

Iulia VESA
Online Marketing Manager
Public Euroconsulting – Agentie de resurse umane si consultanta in marketing

Urmărește Daily Business pe Google News