Citesc pe Daily Business ca WOMM ( word of mouth marketing) va atinge un miliard de dolari in 2007. Asta m-a dus cu mintea la un post de pe blogul meu unde vorbeam despre asta si unde s-au creat adevarate controverse.
Mi se intampla foarte des sa mi se recomande diverse lucruri de care tin sau nu cont (am eu un dentist bun..; cumpara asta ca am si eu si e excelent; mergi in vacanta in locatia x ca e superb; voteaza-l pe y ca e deosebit, fa-ti pensie privata la.. etc).
Consumatorii desemneaza word-of-mouth in topul surselor care le-au influentat comportamentul in deciziile de cumparare. Recomandarea unui prieten sau forumurile contribuie la formarea opiniilor si intentiilor de a achizitiona un produs sau un serviciu.
Word-of-Mouth sau publicitatea prin intermediul comunicarii dintre interlocutori, reprezinta una din cele mai efective tactici de marketing. In ultimii ani, word-of-mouth se bucura de un mare success online, gratie blog-urilor si site-urilor de socializare online.
Chiar daca nu o sa ma credeti – aceastã formã de promovare a existat de la începutul relaþiilor comerciale cand Cezar i-a recomandat lui Brutus un vânzãtor de pumnale trac ce îºi avea taraba lângã Colosseum, la ieºirea din forum (mall 😛 ).
Word Of Mouth Marketing este apreciat în principal de cãtre cei implicaþi în promovarea produselor sau a mãrcilor, mesajele trasmise astfel fiind, de regulã, percepute ca având în grad ridicat de corectitudine ºi acurateþe de cãtre audienþele þintã (si e si ieftin). Respondenþii sunt mult mai inclinaþi sã creadã mesaje trasmise prin viu grai sau indirect, dar percepute ca fiind generate de cãtre persoane pe care le cunosc personal sau cu care se pot identifica, având în acelaºi timp mult mai puþinã încredere în mesaje comunicaþionale a cãror sursã este, în mod clar ºi direct, o persoanã juridicã.
Identificânduse cu conceptul de buzz marketing, campaniile WOMM au ca efect apariþia unui sistem de transmitere a mesajului promoþional înalt interactiv ºi intens, manifestatã atât în mediul offline cat si in mediul online (cu predilectie).
O campanie WOMM au facut cei de la Pepsi si Profm (sub umbrela Pleon).
Mi se pare ca prin bloguri, e-mail-uri, YouTube, MySpace, etc. consumatorii creaza o retea unde word-of-mouth devine word-of-mouse….