- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Mass-media ca afacere

13 Dec, 14:57 • Redactia DailyBusiness

Un ziar (sau un post de radio, o televiziune ori un site) are un succes in afaceri direct proportional cu audienta. Cu cat atragi mai multi cititori (ascultatori sau telespectatori), cu atat vei avea sanse mai mari de a vinde spatiu publicitar companiilor care doresc sa se promoveze.

Aceasta, la o prima vedere. Privind chestiunea strict business, intervine intrebarea: cum e mai avantajos, sa ai un singur cititor cu un venit lunar de 1.000 euro, sau trei cititori care castiga cate 300 euro pe luna fiecare? Cel cu 1.000 euro are mai multi bani de cheltuit, deci poate fi mai atractiv pentru firmele care isi fac reclama cu scopul de a-si vinde produsele, nu de a „iesi in fata” doar ca sa se afle in treaba.

Lucrurile sunt si mai nuantate. Cine distribuie echipamente computerizate poate considera ca e preferabil sa apara intr-o revista IT&C cu 20.000 de exemplare, decat intr-un cotidian de sport cu 100.000 de exemplare, pentru a avea siguranta ca informatia transmisa ajunge direct la cei interesati.

Managerii aleg sa-si promoveze activitatile acolo unde banii investiti in reclama nu vor fi risipiti, ci ii vor determina pe potentialii clienti sa le solicite serviciile.

Criterii de genul „ziarul cutare trebuie evitat, pentru ca scrie despre gaini cu trei picioare, iar celalalt este onorabil fiindca analizeaza evolutia produsului intern brut” nu-si au locul atunci cand vrei sa folosesti mass-media pentru a castiga bani. In afaceri nu exista „distins” si „derizoriu”. Ci numai „profit” si „pierderi”.

Urmărește Daily Business pe Google News