- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Mitul baiatului care mi-a dezvoltat magazinul online

03 Sep, 18:10 • gecad.epayment

Nu stiu cum se vede din afara, dar tot mai des observ semne de inceput de maturizare a comertului electronic in Romania. Incet incet sunt atacate miturile din industrie, cum spune si Marius Ciocan: „Toti zic ca in ecommerce curge lapte si miere dar stiind eforturile facute pentru inca un 0.1 in plus la rata de conversie cred ca a venit timpul ca industria (sectorul sau cum vrei sa-l numesti) sa se consolideze.”

Initial doream sa scriu un articol care sa surprinda diferentele dintre magazinele online versus cele offline, dar acum m-am hotarat sa vorbesc intai despre miturile din comertul electronic romanesc.

O sa incep cu primul mit: sa faci un magazin online e foarte ieftin. Iei un OScommerce, si il aranjeaza „un baiat”.

Clement Nicolaescu prezinta o statistica interesanta despre cum este dezvoltat un magazin online in Romania. Sunt aproape sigur ca rata de succes la cei aproape 19% dintre comercianti care apeleaza la un freelancer este foarte mica.

Probabil ca majoritatea magazinelor online romanesti pleaca de la OScommerce sau alt shop gratuit customizat de un freelancer. Abordarea aceasta este aparent ieftina, dar rezultatul este ineficient: zeci de magazine online identice, care nu se pot diferentia decat prin pret. Si asta ne duce la mitul cu Costurile de procesare sunt mari in Romania

Adevarul este insa ca dezvoltarea unui shop online nu este finalizata niciodata.
Avand competitia la un click departare, un magazin online trebuie sa functioneze impecabil: sa aiba stocurile actualizate, sa fie usor de utilizat, produsele sa fie prezentate bine ca sa se vanda singure. De asemenea, pe online se poate inova nelimitat la tot ce ce inseamna promovare si vanzare de produse. Amazon a inceput sa vanda in 1996, si cu toate astea chiar si luna trecuta au mai lansat un set nou de functionalitati.

Citeam zilele trecute un articol despre investitia de 500.000 euro realiza de Diverta pentru relansarea portalului propriu de comert online Dol.ro. In acelasi timp, directorul general al RTC a subliniat ca investitiile nu se vor opri la jumatate de milion de euro.

In principiu, un magazin online trebuie privit ca orice alta afacere: trebuie sa aiba un business plan si un concept de dezvoltare pe termen lung. Daca priviti la cazurile de succes din Romania sau de pe piata internationala, magazinele au evoluat catre platforme de servicii complexe. Secretul sta in a inventa noi metode de creare de venituri si servicii care sa produca diferentiere si care sa bage mai multi clienti in magazinul tau decat in al concurentei si sa-i faca sa si cumpere.

Magazinul online este o investitie care costa bani, timp si energie. Cu cat investesti mai mult, cu atat cresc si sansele de succes.

Da, ca sa deschizi un magazin online e nevoie de o investitie mai mica decat in cazul unui magazin offline. Si este mai ieftin decat intretinerea unui magazin offline, exceptand probabil buticurile. Ca, pana la urma chiria unui spatiu comercial offline e de zece ori mai mare poate decat cea pentru un spatiu pe net. Dar mai ieftin nu inseamna gratuit. Iar dezvoltarea unui magazin nu inceteaza in momentul lansarii lui. Poti incepe cu putin, dar trebuie sa continui. Inainte sa te gandesti sa intri pe profit, dezvolta, dezvolta si iar dezvolta.

Iar mitul magazinului online facut fara bani trebuie sa dispara. Nu face bine nimanui, si cu atat mai putin industriei de comert electronic din Romania.

Cristian Dorobantescu
Marketing Manager GECAD ePayment

Urmărește Daily Business pe Google News