- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Noul BlueAir

20 Dec, 14:45 • lucian.preda

Pana in 2008, BlueAir a fost liderul pe piata low-cost din Romania. In 2009, WizzAir a anuntat ca a transportat in primul trimestru mai multi pasageri decat BlueAir, devenind astfel liderul de piata in Romania.

De obicei, cumpar biletele lowcost cu 2-3 luni inainte de data zborului. Astfel, reusesc sa gasesc bilete in oferta, la preturi mici. Am calatorit mult cu WizzAir, cu EasyJet si cu RyanAir. Despre BlueAir stiam doar ca e o companie romaneasca si ca are preturi mult mai mari decat concurenta. Cand cautam un zbor, intram doar de curiozitate si pe BlueAir. Preturile de 1E bilet + 50E taxe nu m-au incantat niciodata. Cel putin nu atunci cand la Wizzair sau la EasyJet, un zbor pentru aceeasi perioada costa 20-30E.

Primul meu zbor cu BlueAir a fost in septembrie 2009. Am ales BlueAir, doar din cauza orelor de zbor mai bune, desi preturile erau mai mari. Am calatorit bine, avionul arata destul de bine si nu am avut turbulente. Procedura de cumparare a biletelor a fost mult mai greoaie decat cu alte companii aeriene. Nu am inteles de ce, la BlueAir a trebuit sa confirm faptul ca o sa zbor, cu cateva zile inainte de data zborului. Daca mi-am luat bilet, l-am platit, e al meu, de ce te intereseaza daca o sa il folosesc sau nu? Singurul episod negativ al acelei calatorii se refera la aeroportul Baneasa – un aeroport mult subdimensionat, fata de traficul pe care il are in prezent.

Acum 2 zile, cautand un zbor Milano-Bucuresti pentru paste, am intrat pe WizzAir si pe EasyJet ca sa cumpar bilete, si am deschis si BlueAir de curiozitate. Iar BlueAir a reusit sa ma surprinda!
In primul rand, noul site BlueAir este mult mai aerisit si mai curat. Noul motor de cautare este mai usor de folosit si nu mai foloseste frame-uri. Spre deosebire de alte companii insa, la BlueAir nu poti vedea „pretul cel mai bun intr-o perioada mai mare”, cum poti la EasyJet (pe 3 saptamani), WizzAir (o saptamana) si RyanAir (o saptamana). Sper insa ca in viitor sa se poata.
In al doilea rand, pretul m-a surprins. Pentru prima data, taxele de aeroport erau sub 25E, asa cum sunt la toate companiile intradevar lowcost. Iar pretul total, dus-intors a fost de 39,98Euro. In comparatie, la EasyJet costa 57,98E si la Wizzair 54,98E (cu plata prin transfer bancar).

Cumpararea insa, a fost o experienta mai urata decat data trecuta.
– Mi s-a cerut numarul cardului in primul pas, iar la pasul doi mi s-a spus ca nu s-a putut face tranzactia. In schimb la pasul urmator am fost redirectat la formularul de plata ePayment. Mi s-a cerut DINNOU numarul cardului si informatiile de contact.
– Dupa efectuarea platii, am primit 2 mailuri de la ePayment, insa niciunul de la BlueAir. Orice alta companie aeriana iti trimite un mail cu detaliile calatoriei. Insa BlueAir nu.
– In momentul cumpararii, mi s-a cerut (optional) sa imi fac cont (email si parola). Insa, daca intru pe site acum, nu gasesc modalitatea de login! Singurul login e bazat pe un numar de card+parola, si evident nu pot intra pentru ca nu am card. Atunci, de ce mi s-a mai cerut sa imi fac cont? Le-am scris, insa astept inca raspuns.

Per ansamblu insa, sunt bucuros de schimbarile intervenite la BlueAir si sper ca ele sa continue iar micile imperfectiuni (cautarea si cumpararea) sper sa fie rezolvate. Avem nevoie de o companie aeriana low cost romaneasca putenica, pentru a putea avea concurenta pe piata lowcost din Romania.

Urmărește Daily Business pe Google News