Publicitatea online este un sector media in expansiune in toate tarile din Europa, dar si in alte parti ale lumii precum Australia, Canada, Japonia sau Mexic. Mai jos, o scurta trecere in revista acestor piete.
Piata totala de publicitate online din Europa valora anul trecut 11,2 miliarde de euro, o crestere anuala de 55%.
Cea mai puternica piata de publicitate online din Europa se afla in Marea Britanie, unde ponderea cheltuielilor alocate de catre advertiseri canalului Internet este de peste 18%. Valoarea totala a acestei piete este de 3,79 de miliarde de euro, pentru anul 2007.
Germania se situeaza pe locul al doilea pe batranul continent in ceea ce priveste valoarea cheltuielilor cu publicitatea online, de 2,4 miliarde de euro anul trecut.
Aceste tari sunt urmate de Franta, care are una dintre cele mai active populatii online din Europa – 80% din totalul locuitorilor tarii sunt online.
Olanda este a patra piata ca marime, ce furnizeaza Europei 7% din totalul cheltuielilor cu publicitatea online. Internetul atrage in aceasta tara peste 10% din bugetele advertiserilor si peste 10 milioane de utilizatori.
Spania a avut anul trecut o piata in valoare de 482 de milioane de euro, cu 55% crestere anuala. Si aici, Google este lider intre companiile de Internet.
Remarcabil este cazul Suediei, unde Internetul promite anul pentru anul viitor sa depaseasca piata de publicitate TV. Piata de publicitate online suedeza va valora anul acesta in jur de 33,5 milioane de euro.
Dincolo de spatiul european, este interesant cazul Australiei, tara unde piata de publicitate online este estimata pentru 2007 la peste 985 de milioane de euro.
De cealalta parte parte a lumii, in Canada, Internetul a atras 1,3 miliarde de dolari anul trecut. Aici se gasesc cei mai activi consumatori de Internet din lume.
Tot pe continentul Americilor, Mexicul a atras anul trecut cheltuieli de peste 60 de milioane de euro. Desi este o piata in dezvoltare, cresterile sunt foarte rapide, cu un ritm de 71% iar populatia online este de 25 de milioane.
Japonia este de asemenea un caz interesant, fiind cea mai mare piata din regiunea Asia-Pacific, cu un total al cheltuielilor de 3,6 miliarde de euro.