Niste tipi se joaca pe Internet. Peste cativa ani, distractia lor s-ar putea transforma in afacere.
Un blogger castiga in medie, in Europa si in SUA, 200 de dolari pe an, ne spune Victor Kapra. Adica vreo 17 dolari, sau 12 euro, sau 44 de lei pe luna. O suma infima.
Aceasta se intampla pe o piata globala a publicitatii online estimata in 2008 la 65,2 miliarde de dolari (peste 40 mld. euro) si cu cresteri anuale intre 15-20% pana in 2011, potrivit companiei de cercetare IDC.
In Romania, publicitatea online urmeaza sa creasca de la 15 milioane euro in 2008 la 25 milioane euro in 2009, releva DailyBusiness.
Desigur, „partea leului”, atat la noi cat si pe plan international, se va indrepta in continuare catre site-uri. E posibil insa ca intr-un viitor nu foarte indepartat, unele bloguri sa devina actori importanti pe aceasta piata.
Sa nu uitam ca in urma cu cativa ani, presa scrisa privea cu superioritate catre cea online, dar intre timp, „aroganta” a fost inlocuita cu atentia cuvenita unui competitor redutabil. Prin analogie, sa nu ne mire daca peste ceva vreme, blogurile vor face o concurenta puternica site-urilor.
Joaca unor singuratici ai Internetului (un blog este de regula produsul unui singur om) se poate transforma intr-o afacere respectabila la nivel planetar. Simplul fapt ca deja exista oameni care castiga bani din aceasta activitate demonstreaza ca inteligenta individuala isi intra in drepturi chiar si (sau mai ales) in epoca marilor corporatii, a globalizarii si informatizarii.