Un reprezentant de PR dintr-o multinationala cu care de altfel suntem in foarte bune relatii ma intreba ieri de ce noi, presa online, avem uneori pretentii exagerate cum ar fi deadline-uri foarte scurte si chiar mai mult de o solicitare intr-o singura zi.
„Unde vreti sa ajungeti?”, se mira respectivul.
Raspunsul pe care i l-am dat este la indemana oricui urmareste atent directia spre care se indreapta piata media. E foarte simplu – stirile se muta pe Internet. Pentru analize, comentarii si opinii, revistele mai au un ragaz, iar amenintarea Internetului nu este iminenta. Pentru stiri insa, ziaristii se exprima tot mai mult online, un mediu mai rapid chiar si decat radioul sau televiziunea, acolo unde timpul de montaj se interpune intre stirea bruta si momentul difuzarii.
Aceasta zona de tampon nu mai exista pe Internet, si intre momentul aflarii informatiei si cel al difuzarii ei timpul scade drastic. Iar daca reprezentantii de PR nu se adapteaza la noua treapta de viteza in care presa este pe cale sa intre, se vor inmulti stirile in care companiile apar citate cu un sec „nu au comentat pana la ora publicarii articolului”, urmand ca efectele pozitive sau negative ale declaratiilor-lipsa sa fie masurate, ca intotdeauna, de public.
„Da, dar mai repede nu inseamna mai bine”, a argumentat, pe buna dreptate, PR-istul nostru.
Perfect adevarat. Tocmai de aceea stirile online nu sunt un mediu simplu si accesibil oricui. Provocarea este sa fii bun si rapid.
In cel mult 2 ani, departamentul de PR in care lucreaza interlocutorul meu va fi dublu numeric. Iar asta nu va fi nici din cauza, nici datorita DailyBusiness. Ci pentru ca piata media o va cere.