Desi este greu de crezut, unul dintre efectele recesiunii din SUA este cresterea vanzarilor in comertul online.
De exemplu, unul dintre cei mai cunoscuti producatori de articole vestimentare, GAP, a raportat o scadere cu 11% a vanzarilor in magazinele clasice, dar o crestere de 21% a vanzarilor online, in primul trimestru al anului.
In mod similar, un alt lant de magazine cunoscut in State, JC Penney, a raportat scaderea vanzarilor offline cu 7,4%, dar cresterea vanzarilor online cu 8,7% in aceeasi perioada.
Companiile de cercetare din SUA au analizat fenomentul, rezultatele fiind centralizate intr-un material publicat de eMarketer. Astfel, conform studiilor intreprinse in primele sase luni ale anului, cresterea pretului la benzina determina cresterea vanzarilor in magazinele online.
Unul dintre studii, efectuat in aprilie 2008 de catre Piper Jaffray, a aratat faptul ca 48% dintre respondenti cumpara de pe Internet pentru ca preturile sunt mai mici, dar 54% aleg magazinele online pentru a economisi benzina.
Alti participanti, intrebati in ianuarie 2008 de Vertis Communications cum si-au modificat comportamentul de consum ca urmare a cresterii pretului la benzina au spus ca merg la cumparaturile aproape de casa (64%), fac stocuri mai mari (36%), dar si ca folosesc Internetul pentru cumparaturi (13%).
Ce fac retailerii sau alte companii in aceste conditii? Fac promotii si parteneriate prin care ofera benzina la preturi mai mici. O companie financiara a facut un parteneriat cu o statie de benzina, oferind reduceri de pret la benzina pe parcursul unei zile. Actiunea a adunat 700 de masini care au stat la coada cateva ore pentru a-si face plinul.
Chrysler ofera un pret mai mic la benzina pentru primele 12.000 mile, in fiecare an, pe o perioada de trei ani. Portalul de rezervari www.hotels.com oferea in iunie vouchere speciale pentru benzina in valoare de 50$ pentru toti cei care foloseau site-ul pentru a rezerva trei nopti cazare.
Este o idee de care ar putea profita si magazinele online romanesti. Este inca perioada concediilor, pretul la benzina/motorina a crescut si la noi foarte mult, in consecinta, implementarea unor campanii promotionale de acest gen nu poate sa aduca direct beneficii, atat pentru comerciant, cat si pentru cumparatori. Europa FM si Electroland.ro au lansat o promotie in acest sens inca din ianuarie 2008, oferind bani de benzina si GPS.
Manuela Stoica
PR&Communication Specialist