Primele date socio-demografice despre internautii din Romania au venit marti de la BRAT/SATI cu cateva prime concluzii interesante.
Strict despre comunitatea DailyBusiness.ro, ea este formata 55% din barbati si 45% din femei. Cea mai numeroasa categorie de cititori (35%) sunt in grupa de varsta cea mai activa – 25-34 de ani.
Despre publicatiile online de business in general: barbatii sunt cititorii majoritari in mai toate cazurile. Exceptie face Wall-Street.ro, cu 52% cititori femei si 48% barbati. In general, procentul cititorilor barbati se invarte pe la 55%, ponderea cea mai mare de barbati fiind asigurata de Money Channel (61%). Toate site-urile de business au o componenta destul de promitatoare de cititori tineri (14-24 de ani): in jur de 20-25%.
Alte concluzii interesante:
– Site-urile de femei, precum Ele.ro si Eva.ro, au in jur de 40% cititori barbati. Chiar si un domeniu precum Femeia.ro are 37% cititori barbati 🙂
– Cele mai mari proportii de cititori barbati exista pe site-urile de sport (confirmare a ceea ce se banuia deja): in jur de 80%, pe GSP.ro, Onlinesport.ro, si in jur de 90% pe AndreiVochin.ro si Tolo.ro
– Cele mai mari ponderi, pe categorii de varsta, sunt impartite astfel. Cei mai multi tineri intra pe site-uri de muzica, cinema si timp liber (procente de peste 40% revin grupei 14-24 ani). Grupa 25-34 ani formeaza cele mai mari comunitati pe site-uri dedicate copiilor (ponderi de circa 40% pe Mami.ro, Copilul.ro, Utilecopii.ro). Cititorii cei mai in varsta (55-64 de ani) formeaza ponderile cele mai mari (dar nu mai mult de 11-12%) pe site-urile Ziua.ro si Catavencu.ro.
Studiul SATI s-a realizat intr-un univers (populatie studiata) de 3,9 mil. persoane, intre 14 si 64 de ani, pe un esantion de 100.000 persoane (care au raspuns efectiv sondajului).