Daca piata de publicitate online din SUA a ajuns in 2007 la aproximativ 17 miliarde de euro, pietele emergente din Europa, precum Polonia sau Rusia, sunt mult mai mici dar au in schimb ritmuri de crestere anuala mai mari, de 50% sau chiar de 100%.
In aceste piete europene, un loc important il detine publicitatea online prin motoare de cautare si publicitatea contextuala. Importanta acestui tip de publicitate online este o caracteristica a pietelor de Internet in dezvoltare.
Dupa cum observa un specialist rus, publicitatea contextuala si prin motoarele de cautare este folosita in special de intreprinzatorii mici si medii. Tipul de publicitate rich media este mai degraba folosit de marii advertiseri care doresc sa isi imbunatateasca imaginea brandului.
Un loc comun atat pe piata nord americana cat si pe pietele est si central europene este prezenta Google, care are rol de jucator dominant in cele mai multe cazuri. Doar in cazul pietei rusesti e contrazisa ipoteza aceasta, Google fiind depasit de jucatorii locali Yandex si Rambler, insa acest lucru se explica prin faptul ca celebrul Google este recent intrat pe piata. Cu toate acestea, a avut cel mai mare ritm de crestere in ceea ce priveste veniturile din publicitatea contextuala in Rusia, lucru de altfel promitator.
Ramane de vazut care va fi evolutia pietelor din Europa Centrala si de Est in urmatorii ani, cand vor avea un ritm de crestere mai lent, insa o pozitie mai stabila.