- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Publivizibilitatea imobiliara

22 Sep, 10:43 • Redactia DailyBusiness

1. PUBLICITATE IMOBILIARA

Folosit in sensul particular al publicitatii, termenul de „publicitate imobiliara” intra sub incidenta prevederilor legale privind activitatea cadastrala din Romania. Astfel, transferand acestui organism atributii legale de evidenta si informare a proprietatilor imobiliare din Romania, termenul de publicitate imobiliara a fost „acaparat” de obiectul principal de activitate al ANCPI (Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara) si agentiile sale judetene.

Agentiile imobiliare, in sensul strict al serviciului imobiliar (intermediere pentru vanzare, cumparare, inchiriere, schimb sau consultanta imobiliara), nu-si mai regasesc in termenul de „publicitate imobiliara” un serviciu care sa se identifice usor. Produsele si serviciile acestora, care in fond se refera si ele la evidenta, la informarea si vizibilitatea ofertelor imobilare, se pot confunda usor cu serviciile unui organism al statului.

2. VIZIBILITATE IMOBILIARA

Oricare dintre noi am avut nevoie de un serviciu imobiliar: am dorit sa stam cu chirie, sa vindem, sa cumparam, sa facem un schimb sau sa inchiriem un imobil. Diferenta dintre dorinta si actiunea in sine s-a lovit de mai multi factori, unul din ele fiind gradul de vizibilitate al acestui demers. Cine are acces la solicitarea noastra?

Aceeasi problema o au si agentiile imobiliare: cine are acces la ofertele acesteia? Iar de aici se pot naste mai multe intrebari:

– Care este metoda cea mai buna de adresare a unui potential grup de clienti?
– Care este gradul de finalitate al acestui demers de vizibilitate?
– Care este raportul dintre pretul vizibilitatii si profit?
– Ce se poate intampla daca devin dependent de o singura sursa de promovare?

Ca sa raspunda la aceste intrebari, agentiile trebuie sa ia in considerare mai multe elemente, dintre care:

– carei grupe de varsta, segment de piata, sector cu potential financiar, se adreseaza o oferta imobiliara?
– care este dinamica mijloacelor de informare ale acestui grup sau segment tinta?
– care sunt instrumentele de acces la acestea?

Pe sectorul rezidential sau comercial se constata un numar tot mai mare de clienti pe care internetul il aduce agentiilor imobiliare. Fara a minimiza numarul de clienti care inca mai rasfoiesc ziarele, din ce in ce mai multe tranzactii se finalizeaza prin intalnirea dintre beneficiar si agentie prin intermediul internetului. De ce? Simplu. Pentru ca internetul asigura timp redus de cautare, acuratetea informatiei, posibilitatea verificarii informatiilor, precum si accesul rapid la ofertele imobiliare.

3. MIJLOACE DE VIZIBILITATE

In principal, mijloacele de vizibilitate imobiliara sunt:
– publicitatea outdoor: bannere pe cladiri, pe si in mijloacele de transport in comun, flayere, etc.
– ziare de specialitate gen Publitim, Publivest, etc.
– targurile cu specific imobiliar.
– internetul: site-uri de anunturi, portaluri imobiliare, site-uri proprii agentiilor imobiliare.

Fundamental in alegerea acestor mijloace este raportul costuri/beneficii, raport din care internetul este, de departe, cel mai profitabil.

4. PUBLIVIZIBILITATE IMOBILIARA

Aceasta alaturare de termeni dintre publicitate si vizibilitatea imobiliara desemneaza managementul evidentei, informarii, vizibilitatii si promovarii eficiente a ofertelor imobiliare. In cadrul mixului 4P de marketing (Produs, Pret, Promovare, Plasament), publivizibilitatea se poate confunda usor cu promovarea, insa ea este mai mult decat atat, depasind sfera distributiei si amplasarii ofertelor imobiliare. Asta deoarece ea poate deveni ea insasi un produs in sine aducator de venit, facilitand plasamentul, dar si pretul produsului in sine, prin ameliorarea raportului dintre costuri si profit.

O carte castigatoare s-a dovedit calea exclusiva si independenta a publivizibilitatii asigurata de internet. Investitia de timp si bani in promovarea site-ului agentiei proprii, construirea unui site ce asigura posibilitatea dezvoltarii numarului de unitati imobiliare (agenti, parteneri, colaboratori, etc), marirea numarului de site-uri partenere, precum si implementarea componentei RSS prin care se pot foarte usor urmari ultimele anunturi si data introducerii acestora pe site, s-a dovedit solutia castigatoare.

Fiind un produs in sine, publivizibilitatea este si va fi cautata atat de agentiile imobiliare cat si de persoanele fizice care au de vandut, de inchiriat sau doresc sa cumpere sau sa inchirieze un imobil. Iata cum se naste o nisa de piata din care se pot obtine venituri uriase.

Urmărește Daily Business pe Google News